به گزارش گروه بین الملل مانا "سورن اسکو" مدیر عامل کشتیرانی مرسک دانمارک معتقد است، سوخت با سولفور پایین بهترین راه حل برای پاسخگویی به قانون استفاده از سوخت با سولفور تا سقف نیم درصد است که از سوی سازمان جهانی دریانوردی آیموIMO از سال 2020 لازم الاجرا خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه صنعت کشتیرانی برای مطابقت با این قانون جدید 2020 چندین گزینه شامل سوخت با سولفور پایین، اسکرابرها و سوخت های جایگزین مانند ال ان جی را در اختیار دارد،گفت: اجرائی شدن این قانون پیامدهای مهمی برای صنعت و خطوط کشتیرانی فردی به همراه دارد، بهترین راه حل استفاده از سوخت با سولفور پایین است.
وی در ادامه افزود: ما معتقدیم معقول ترین راه حل مجبور کردن پالایشگاهها به برداشتن سولفور از سوخت است تا اینکه تصمیم به ساخت یک نیروگاه سولفورزدایی ( اسکرابر) برروی عرشه بگیریم. این اسکرابرها عظیم الجثه هستند، بر همین اساس مرسک تمایل دارد سوخت تمیز را از پالایشگاه خریداری کند.
با تاکید بر ضرورت اجرای این قانون، رئیس کشتیرانی مرسک به جنبه هزینه بردار بودن آن نیز اشاره کرد و گفت: به شدت معتقدیم که سوخت با سولفور تا سقف نیم درصد یک قانون مناسب و به جایی است، چرا که سولفور جان مردم را خواهد گرفت. اما در عین حال باید این واقعیت را نیز بپذیریم که این قانون بار بسیار سنگینی را بر دوش صنعت کشتیرانی خواهد افکند.
رئیس بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا در ادامه هم چنین گفت: در حالیکه انتظار می رود سوخت با سولفور پایین کافی در سال 2020 در دسترس باشد، از طرف دیگر باید انتظار هزینه 50 الی 60 میلیارد دلار بر صنعت کشتیرانی را نیز داشت.