۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

سرمایه گذاری یک میلیاردی چینی ها در بندر خلیفه

سرمایه گذاری یک میلیاردی چینی ها در بندر خلیفه
چین و منطقه آزاد تجاری بندر خلیفه توافق نامه‌هایی مبنی بر سرمایه گذاری یک میلیاردی شرکت‌های چینی را به امضا رساندند.
کد خبر: ۸۰۴۴۹
به گزارش گروه بین الملل مانا، بنادر ابوظبی و شرکت سرمایه گذاری بین المللی و همکاری خارجی چین موسوم به JOCIC توافق خود مبنی بر سرمایه گذاری ۱۵ شرکت چینی به ارزش یک میلیارد دلار در منطقه آزاد تجاری بندر خلیفه به مساحت ۲.۲ متر مربع را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، نمایندگان شرکت‌های چینی و بنادر ابوظبی گردهم آمدند تا بیشتر درباره  مزایای منطقه آزاد تجاری بندر خلیفه اطلاعات کسب کنند و ایده‌های اجرایی خود را به بحث گذاشتند.
در حاشیه این نشست، سه شرکت تازه تاسیس چینی در منطقه آزاد سرمایه گذاری و منطقه ساخت و ساز Nantong Suzhong، میدان نفتی Lianyungang Anlun و هلدینگ بندر Jiangsu Dafeng را اجاره خواهند کرد که بدین ترتیب یک سرمایه ۴۷ میلیون دلاری مازاد بر مبلغ توافق شده به منطقه آزاد تزریق می‌شود.
در همین باره مدیر بنادر ابوظبی گفت: سال گذشته بنادر ابوظبی و شرکت سرمایه گذاری چینی گام‌های نخست را برای ایجاد روابط همکاری امیدبخش برداشتند که به دنبال آن روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور افزون برحمایت از یکدیگر برای رشد استراتژی تقویت خواهد شد. امروز، این رویداد بسیار ارزشمند را در همکاری با یکدیگر جشن می‌گیریم و با امیدی به آینده موفقیت خود را در پروژه همکاری چین و امارات در پارک صنعتی ثبت می‌کنیم.
در ادامه، مدیر شرکت JOCIC گفت: این پروژه یک گام اساسی و بنیادی در روابط دو جانبه چین و امارات است که پیشگامی و صلاحیت دو کشور را به خوبی نشان می‌دهد.
پروژه پارک صنعتی از طرح یک کمربند، یک جاده چین و چشم انداز ۲۰۲۱ امارات حمایت کافی می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار