به گزارش گروه بین الملل مانا، داده های جدید منتشر شده از سوی آلفالاینر حکایت از آن دارد، در سال 2017 میلادی، ظرفیت کلی شناورها که از سوی 15 خط کشتیرانی کانتینری به کار گرفته شد، 12.6 درصد رشد را به همراه داشت، در این میان ظرفیت کشتیرانی مرسک بیش از یک چهارم افزایش را تجربه کرد.
بنا به این گزارش داده ها همچنین نشان می دهد، سهم ترکیب شده از ظرفیت کشتیرانی کانتینری جهان از 78.6 درصد به 85.1 درصد افزایش یافته است.
لازم به ذکر است، 15 خط کشتیرانی کانتینری ظرفیت عملیات خود را از 16 میلیون و 300 هزار TEU در سال 2017 به 18 میلیون و 300 هزار TEU درآغاز سال 2018، افزایش دادند.
این افزایش در حالی به نمایش گذاشته شد که ظرفیت خطوط جهان با رسیدن به 21 میلیون و 500 هزار TEU، در حدود 3.9 درصد افزایش یافت، با این وجود، تمامی خطوط شاهد افزایش درآمد نبودند.
افزون براین، کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی شاهد کاهش تقریبا یک چهارم ظرفیت از 456 هزار TEU در سال 2017 به 347 هزار TEU در آغاز سال 2018 بود. افت مذکور عمدتا به عقب نشینی تعداد زیادی از شناورهای ناوگان مرچنت هیوندایی از فعالیت در مسیرهای آسیا- اروپا و آسیا- ساحل شرقی آمریکای شمالی باز می گردد. ناگفته نماند، این شناورها به چارتر کشتیرانی مرسک دانمارک و MSC سوئیس، تحت یک توافق نامه همکاری استراتژیک با شرکای ائتلاف 2M درآمده بودند.
این گزارش درپایان نوشت: کشتیرانی مرسک دانمارک شاهد بیشترین افزایش ظرفیت در سال 2017 میلادی بود، این رشد با کسب مالکیت کشتیرانی هامبورگ سود آلمان و هم چنین الحاق شناورهای جدید، حاصل شد. در ابتدای سال جاری میلادی، ظرفیت کشتیرانی مرسک به چهار میلیون و 100 هزار TEU رسید که نسبت به ابتدای سال 2017 رشد 3.3 درصدی را به همراه داشت.