۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

IRISL در بحران ها به داد کشور رسید/ حذف عوارض حق پرچم موضوعیت ندارد

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در هیچ مجمع رسمی بحث حذف عوارض 10 درصدی حق پرچم برای شناورها مطرح نبوده و نیست و موضوعیت ندارد.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۷۹۷۲
IRISL در بحران ها به داد کشور رسید/ حذف عوارض حق پرچم موضوعیت نداردهادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن تکذیب تیتر یکی از هفته نامه های حمل و نقلی به نقل از وی تاکید کرد: اینکه از زبان من تیتر زده اند که عوارض حق پرچم حذف خواهد شد کاملا با متن گفتگو و سخنان من مغایرت دارد.
وی در این باره افزود: در آن گفتگو از منظر یک کارشناس اقتصادی گفته شد که دولت در بخش های مختلف در حال حذف یارانه هاست و بحثی در مورد حتمیت حذف عوارض حق پرچم نشد.
حق شناس با تاکید بر اینکه علیرغم رویه دولت در حذف برخی اقدامات حمایتی، ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در وضعیت خاص است، تصریح کرد: این ناوگان در زمان جنگ تحمیلی و همچنین در دوره تحریم های ظالمانه به داد کشور رسید، این در حالیست که تضمینی نیز برای اتمام چالش های خارجی که برای کشور پیش می آید وجود ندارد، بنابراین باید به فکر ابزار حمایتی مناسب از ناوگان ملی باشیم.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این حمایت ها صرفا نمی تواند در حوزه تعرفه ها باشد یادآور شد: بر خلاف برخی باورها، از محل عوارض 10 درصدی حق پرچم هیچ مبلغی در اختیار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار نمی گیرد و در بخش های دیگر هزینه می شود، بنابراین شاید بهتر باشد که حمایت از ناوگان ملی از سوی دولت به صورت مستقیم انجام شود.
حق شناس در آخر با تاکید بر اینکه در هر حالت حمایت از پرچم ملی وظیفه همگانی است، خاطر نشان کرد: ابدا در هیچ مجمع رسمی بحث حذف عوارض 10 درصدی حق پرچم برای شناورها مطرح نبوده و نیست و موضوعیت ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار