روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
در آستانه ورود به سال جدید میلادی:

کشتی سازی کره بازار را سورپرایز می کند

کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی در روزهای پایانی سال جاری میلادی و در آستانه ورود به سال جدید میلادی، بزرگترین کشتی جهان را با سوخت LNG تحویل می دهد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۷۲۶
کشتی سازی کره بازار را سورپرایز می کند
به گزارش گروه بین الملل مانا در ماه جاری و شرف سال جدید میلادی، یارد هیوندایی میپو بخشی از گروه بزرگترین کشتی سازی دنیا-کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی- یک فروند فله بر با ظرفیت 50 هزار DWT مجهز به تانک ذخیره سوخت LNG با منگنز بالا را روانه بازار خواهد ساخت.
این گزارش ادامه داد: در سال گذشته، یارد هیوندایی میپو قرارداد ساخت فله بر مذکور را با شرکت هموطن ILSHIN LOGITICS به امضا رساند،این پروژه یک همکاری بین شرکت چند ملیتی سازنده فولاد POSCO و ILSHIN LOGITICS برای توسعه نخستین نسل جدید از کشتی ها با هدف کشتیرانی سبز به شمار می آید.
ناگفته نماند، فله بر مذکور پس از تحویل، کارگوهای سنگ آهک در مسیر ساحلی کره را برای شرکت POSCO حمل خواهد کرد.
موسسه های رتبه بندی لویدزرجیستر لندن و KR کره جنوبی در حال فراهم کردن رده بندی دوگانه، صدور گواهینامه و تایید مطابقت با کد بین المللی سوخت گاز (IGF ) برای این شناور هستند.
در ادامه این گزارش آمده است: نوع جدید فولاد برودتی تولید شده از سوی شرکت POSCO دارای منگنز بالا است و برای تانک ذخیره سوخت LNG از نوع C با ظرفیت 500 میلیون مترمکعب جای گرفته بر روی قسمت عقب عرشه، مورد استفاده قرار می گیرد.
بر طبق نظر لویدزرجیستر، سودمند بودن و مفید بودن ویژگی ها و خصوصیات فولاد با منگنز بالا و هم چنین تکنولوژی جوش گری برای کاربردهای برودتی (چلیرها) به اثبات رسیده است.
لازم به ذکر است: کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی در حال برداشتن گام های بلندی در زمینه ساخت کشتی ها با قدرت LNG است و اخیرا قرارداد ساخت نخستین تانکر افراماکس تمام سوخت LNG را نیز منعقد کرده است. علاوه بر این، بزرگترین کشتی سازی دنیا به همراه لویدزرجیستر طراحی فله برها با ظرفیت 180 هزار DWT را تکمیل کرده است.
بر اساس نظر لویدزجیستر، این طراحی برای سرویس دهی تجارت فله در مسیرهای کوتاه الی متوسط ( مانند استرالیا-آسیا) و سرویس دهی برای مسیرهای فله طولانی ( مانند برزیل-آسیا) بهینه سازی می شود. 
به منظور تعیین مکان و نوع تانک های ذخیره LNG در این طراحی ها، یارد هیوندایی میپو چند مطالعه تحقیقاتی (کیس استادی) در مورد هزینه های سرمایه ای CAPEX و هزینه های عملیاتی OPEX را انجام داده است. بر اساس نتیجه مطالعات صورت گرفته، تانک های سوخت LNG با فولاد منگنز بالا تولید شده در شرکت POSCO یا فولاد نیکل نه درصد انتخاب شدند.
تانک ها در قسمت عقب عرشه قرار داده خواهند شد، به این دلیل که میزانی از LNG برای مسیر کوتاه استرالیا –آسیا مورد نیاز خواهد بود، از سوی دیگر، برای مسیر طولانی، یک تانک ذخیره LNG بزرگتر می تواند در قسمت میانی شناور گنجانده شود.
افزون بر این، شرکت نفت Woodside استرالیا، شرکت کشتیرانی ANANGEL یونان، شرکت GE آمریکا، لویدزرجیستر و صنایع سنگین هیوندایی یک توافق نامه پروژه صنعتی مشترک را برای توسعه حمل کننده های غول پیکر سنگ معدن با ظرفیت 250 هزار DWT مجهز به سوخت LNG را امضا کردند، این شناورها برای مسیر تجارت سنگ آهن استرالیا-آسیا بکار گرفته خواهند شد.
اخیرا، تحلیل فرآیند و شناسایی مخاطرات (HAZID ) طرح مذکور جهت تایید سطح ایمنی با مشارکت تمامی طرفین در سئول کره جنوبی به اتمام رسید. تانک های ذخیره LNG بر اساس فولاد منگنز بالای یا طراحی فولاد نیکل نه درصد هستند.
"جین تایی لی" مدیر دریایی و نمایندگی ارشد کره معتقد است: تلاش های هیوندایی می تواند به مالکان کمک کند تا کشتی های مطابق و سازگار با قوانین آلودگی و انتشارات به همراه راه حل پایدار و رقابتی را روانه بازار سازند.
"هیونگ کوآن کیم" معاون ارشد اجرایی کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی نیز خاطر نشان ساخت: ما معتقدیم، تلاش و کار در خلق طراحی های زیست محیطی یک ماموریت مهم و اصلی است که منجر به صنعت کشتیرانی و جهان سبزتر خواهد شد.
وی ابرازی امیدواری کرد، ذینفع اصلی این تلاش خود صنعت کشتیرانی خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار