۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

پیشتازی ناوگان چین در آسیا

قراردادهای ساخت شناورهای جدید از کمترین میزان خود در سال 2016 میلادی روند صعودی را در سال جاری میلادی در پیش گرفته و گامی موثر در توسعه ناوگان چین به حساب می آید.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۵۷۶
پیشتازی ناوگان چین در آسیابه گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر موسسه رده بندی DNV GL در چین گفت: درحالی انتظار افزایش سفارش در تانکرهای افراماکس و سوئزماکس می رود که شناورهای کانتینری در سطح پایین قرار گرفته اند و امیدهایی نیز در بخش شناورهای فیدری و توسعه شناورهای فله بر وجود دارد.
بر اساس این گزارش، مدیر DNV GL تاکید کرد: میزان سفارش در بخش شناورهای حمل بار و مسافر، RO-RO و کروز بسیار بالاست و تاکنون قدرتمند عمل کرده است.
این گزارش ضمن اشاره به تعداد قراردادهای ساخت افزود: در سال گذشتۀ میلادی تعداد 256 فروند شناور سفارش داده شد که در مقایسه با 254 فروند شناور ثبت شده در سال جاری میلادی کاهش یافته است. این در حالی است که میزان سفارش ها در سال 2005 تا 2007 میلادی به دو هزار فروند شناور رسیده بود.
در چین مهم ترین بخش سفارش ها در سال جاری میلادی به شناورهای فله بر، تانکرها، کانتینربرها و تانکر حمل گاز تعلق گرفت و موسسه رده بندی DNV GL 20 درصد از شناورهای ناوگان جهان را مورد بررسی قرار می دهد و گواهینامه های اعتبار را اهدا می کند.
بر همین اساس، مدیر موسسه رده بندی DNV GL در چین با نگاهی به صنعت دریانوردی در این کشور گفت: تغییر بزرگی در صنعت کشتیرانی وجود دارد که همه روزه آن را احساس می کنیم و چین این تغییر را پذیرفته است به گونه ای که تمایل دارد خود را به انتهای مسیر پر شیب و فراز سفارش ساخت برساند. این امر در تطابق با ماهیت موسسه رده بندی نروژ است چراکه از توانمندی و استعداد لازم در این زمینه برخورداریم.
این گزارش ادامه داد: با وجود کاهش میزان سفارش ها و فعالیت کشتی سازی در چین، شناورداران آسیایی در جهان جایگاه خود را می یابند و پیش از یونان و ژاپن در امضای قراردادهای کشتی سازی قرار می گیرند. با این حال، چین بزودی و بار دیگر بازار را در دست خواهد گرفت. از این رو، ناوگان چین رشد ناوگان و تنوع شناورها را تجربه خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار