۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

کاسکو از مرسک پیشی گرفت

شرکت حمل و نقل کانتینری کاسکو توانست با ثبت بیشترین میزان جابه جایی کانتینری در سه ماهه سوم سال 2017 میلادی از غول کانتینری جهان سبقت بگیرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۵۰۰
کاسکو از مرسک پیشی گرفتبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از رویترز، شرکت حمل و نقل کانتینری کاسکو توانست بیشترین سهم در جابه جایی کانتینری در سه ماه سوم سال جاری میلادی را از ان خود کند و گوی رقابت را از خط کشتیرانی مرسک دانمارک که در جایگاه نخست قرار دارد، برباید.
بر اساس این گزارش آمار منتشر شدۀ آلفالاینر نشان می دهد شرکت کشتیرانی کاسکو در سه ماه سوم سال جاری میلادی توانست شاهد جابه جایی پنج میلیون و 490 هزار TEU (کانتینر 20 فوتی) با رشد 23 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته باشد و از پنج میلیون و 260 هزار TEU کانتینر جابه جا شده از سوی مرسک پیشی بگیرد.
این گزارش ضمن اشاره به حمایت چین از صنعت کشتیرانی ادامه داد: دولت این کشور با هدف ارتقا صنعت کشتیرانی سال گذشته دو شرکت دولتی را با یکدیگر ادغام کرد و شرکت جدید با نام کشتیرانی کاسکو فعالیت خود را آغاز کرد تا بتواند به طور جدی تر با رقبای خود مرسک و MSC سوئیس وارد رقابت شود.
این گزارش افزود: کاهش 2.4 درصدی در تعداد کانتینرهای مدیریت شده از سوی شرکت کشتیرانی مرسک و در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حمله سایبری و اختلال در عملیات بندری این شرکت در ماه های جولای و آگوست اعلام شد.
شایان ذکر است، شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه در رقابت با رشد جابه جایی کانتینری شرکت مرسک مولر با چالش هایی روبه رو است. با این حال شرکت فرانسوی نیز توانست شاهد افزایش 11.6 درصدی در میزان جابه جایی کانتینری در سه ماه سوم سال جاری میلادی و رسیدن آن به چهار میلیون و 980 هزار TEU باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار