روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

"نه" هاپاگ لوید به سفارش ساخت شناور

خط کانتینری هاپاگ لوید به دنبال تحویل گیری UASC، سفارش ساخت شناورهای جدید را به تعویق می اندازد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۲۸۶
"نه" هاپاگ لوید به سفارش ساخت شناور
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت هاپاگ لوید آلمان در گزارش درآمد 9 ماه نخست سال جاری میلادی خود از ثبت سود خالص 54.3 میلیون یورویی در سه ماه سوم سال جاری میلادی خبر داد و اعلام کرد به دنبال تحویل گیری شرکت UASC سفارش ساخت شناورهای جدید را به سال های آتی موکول می کند.
بر اساس این گزارش، سود خالص خط کانتینری هاپاگ لوید در سه ماه سوم سال 2016 میلادی به 8.2 میلیون یورو رسید که در مقایسه با سود ثبت شده در مدت زمان مشابه سال جاری خبر از افزایش آن می دهد. میزان درآمد نیز در سه ماه سوم سال جاری 2.8 میلیارد یورو برآورد شد که در مقایسه با 1.95 میلیارد یورو با رشد همراه بوده است.
شرکت هاپاگ لوید در این گزارش گفت: ادغام با UASC به عنوان برنامه اصلی بعد از تحویل گیری در تاریخ 24 ماه می سال جاری میلادی نهایی شد که تا پایان سال تکمیل می شود.
در همین راستا، شرکت هاپاگ لوید قصد سرمایه گذاری در سیستم های جدید شناورها و سفارش ساخت آنها را در سال های آتی ندارد.
این گزارش ادامه داد: ناوگان مشترک امکان استفاده از فرصت های توسعه ای میان مدت را در اختیار شرکت آلمانی قرار می دهد تا بتواند از رشد بازار سود کسب کند و به اقتصادِ به صرفه در عملیات های شناورها دست یابد. بر همین اساس، خوش بینی هایی در این بخش و در آینده با توجه به سن شناورها و کارایی آنها وجود دارد.
ادغام UASC با شرکت آلمانی، هاپاگ لوید را در زمرۀ شناورهای مگاسایز کانتینری و سری 18 هزار و 800 TEU قرار داد. اما با وجود حضور رقبایی چون کشتیرانی CMA CGM و MSC سوئیس و روی آوردن آنها به ساخت شناورهای با ظرفیت 22 هزار TEU و بالاتر، شرکت هاپاگ لوید ترجیح می دهد سایز ناوگان خود را در همان اندازه ای که هست باقی بگذارد.
شایان ذکر است، شرکت هاپاگ لوید آخرین شناور کانتینری خود به ظرفیت 15 هزار TEU را در تاریخ 28 ماه سپتامبر سال جاری میلادی پس از ادغام با UASC تحویل گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار