روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

وضعیت اقتصادی تکانی به نتایج عملیاتی هاپاگ لوید داد

سه ماه سوم سال جاری میلادی برای کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان با رشد مثبت در سود خالص به پایان رسید.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۲۵۹
وضعیت اقتصادی تکانی به نتایج عملیاتی هاپاگ لوید دادبه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید سه ماه سوم سال جاری میلادی را در حالی به پایان رساند که سود خالص و درآمد عملیاتی آن افزایش یافت. ادغام این شرکت با شرکت کشتیرانی اتحادیۀ عرب (UASC) نیز تقریبا کامل شده است و تا پایان سال نهایی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، سود خالص کشتیرانی آلمان در مدت زمان مذکور به 54 میلیون و 300 هزار یورو، EBITDA (درآمد پیش از بهره، مالیات و استهلاک) به 361 میلیون و 500 هزار یورو و EBIT (درآمد قبل از بهره و مالیات) به 180 میلیون و 600 هزار یورو رسید. سود، EBITDA و EBIT در سه ماه سوم سال گذشتۀ میلادی به ترتیب هشت میلیون و 200 هزار، 284 میلیون و 600 هزار و 65 میلیون و 600 هزار یورو اعلام شده بود.
در 9 ماه نخست سال جاری میلادی، میزان EBIT و EBITDA به ترتیب از 25 میلیون و 900 هزار یورو و 381 میلیون و 300 هزار یورو به 267 میلیون و 900 هزار یورو و 721 میلیون و 900 هزار یورو رسید. در مدت زمان مذکور نیز میزا سود خالص گروه کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان به هشت میلیون و 200 هزار دلار رسید.
حجم جابه جایی در 9 ماه نخست 24.4 درصد افزایش یافت و از پنج میلیون و 650 هزار TEU به هفت میلیون و سه هزار TEU رسید. در همین راستا، میزان مخارج حمل و نقل به استثنای هزینه های سوخت 17.8 درصد افزایش داشت که میزان آن با توجه به صرفه جویی در هزینه ها و افزوده شدن ناوگان اضافی و بهینه سازی شبکه چندان بالا نیست.
این گزارش ادامه داد: نرخ حمل و نقل در سه ماهه سوم روبه بهبود رفت و پس از 9 ماه در رقم 1.060 دلار ثابت ماند.
مدیر کشتیرانی هاپاگ لوید در ادامه این گزارش گفت: نتایج خوب عملیاتی که پس از 9 ماه به آن دست یافتیم تنها به دلیل توسعه مثبت اقتصاد جهانی و افزایش حجم جابه جایی کانتینری در سطح دنیا نبود. ادغام سریع با UASC نقشی اساسی در این میان داشت و به مستحکم کردن جایگاه ما در عرصۀ بین الملل کمک شایان توجهی خواهد کرد.
پارامترهای اقتصادی پیش بینی شده در بیانیه مالی منتشر شده در نیمۀ سال جاری میلادی بدون تغییر باقی می ماند. اما حجم جابه جایی در شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید به طور قابل توجهی افزایش می یابد و افزایش در نرخ سوخت را تجربه می کرد. در این میان نرخ حمل و نقل تغییری نمی کند. افزون بر آن، احتمال افزایش EBIT و EBITDA نیز وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار