۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

محمولات غله نفسی تازه به بازار شناورهای پاناماکس داد

به دنبال بازار فعال غلات در ساحل شرقی آمریکای جنوبی و خلیج آمریکا، مالکان فله بر پاناماکس روند مستمر افزایش درآمد روزانه را تجربه می کنند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۷۱۳
محمولات غله نفسی تازه به بازار شناورهای پاناماکس داد
به گزارش گروه بین الملل مانا علیرغم اینکه تعطیلات هفته طلایی روند فعالیت چارترینگ از چین را طی هفته گذشته کند ساخت، اما بازار پررونق غلات در ساحل شرقی آمریکای جنوبی و خلیج آمریکا، استمرار روند افزایشی درآمد برای مالکان فله بر پاناماکس را به ارمغان آورد.
این گزارش ادامه داد: افزایش چشم گیر ورود محمولات غلات در منطقه آتلانتیک را عمدتا می توان به حادثه طوفان هاروی مربوط دانست، چرا که پس از این حادثه طبیعی و کاهش خدمات ریلی در ساحل خلیج آمریکا، جریان تجاری کارگو نیز با تاخیر مواجهه شد، اما در حال حاضر شاهد موج جدیدی از ورود کارگوها هستیم.
تعطیلات هفته طلایی در چین سبب فرونشینی فعالیت در ابتدای هفته شد، اما با این وجود، در اواسط هفته سرعت فعالیت بالا رفت، به گونه ای که افزایش فعالیت در هر دو منطقه آتلانتیک و اقیانوس آرام منجر به دور دیگری از روند صعودی نرخ کرایه حمل شد.
لازم به ذکر است: کارگزاران، صف کوتاه پاناماکس های آماده به بارگیری را دلیل اصلی افزایش فعالیت در هر دو منطقه می دانند.
یکی از مقامات کشتیرانی Allied یونان نیز گفت: هفته شلوغ تری را به دنبال افزایش تجارت غلات را پشت سر گذاشتیم، روندی که می تواند سبب افزایش بیشتر نرخ کرایه حمل شود.
در ادامه این گزارش آمده است: میانگین نرخ اجاره زمانی بر روی شاخص بالتیک 11 هزار و 770 دلار در روز سه شنبه هفته گذشته بسته شد که نسبت به هفته پیش از آن، رشد 71.4 درصدی را به نمایش گذاشت، از سوی دیگر، شاخص بالتیک پاناماکس از یک هزارو 247 واحد هفته گذشته به یک هزار و 456 واحد در هفته جاری افزایش پیدا کرد.
قدرت در بازار فله بر پاناماکس، سبب افزایش شاخص بالتیک فله خشک شد، به طوری که با رسیدن به یک هزار و 418 واحد در روز سه شنبه، بهبود 8.4 درصدی را به نمایش گذاشت.
در ادامه این گزارش آمده است: مالکانی که در بازار نقدی فعالیت می کنند، امیدوار هستند تقاضای زمستان در چین یک شتابی را در روند نرخ کرایه حمل و درآمد به وجود آورد، چنانچه کاهش حجم تولید زغال سنگ در زمستان از سوی بیجینگ می تواند در افزایش تقاضا برای واردات سطح بیشتری از سنگ آهن و زغال سنگ در روزهای پیش رو موثر باشد.
 
 بر طبق کلارکسونز، در هفته گذشته، 40 مورد قرارداد در بازار فله بر پاناماکس به ثبت رسید، ناگفته نماند، اجاره روزانه 19 هزار دلاری فله بر پاناماکس با ظرفیت 77 هزار و 124 DWT ساخت سال 2014 برای حمل محمولات غلات از Baie-Comeau به Qingdao، 19، بالاترین معامله در ماه جاری گزارش شده است. 
افزون بر این، به دنبال خوش بینی حاکم بر بازار پاناماکس، معاملات نرخ اجاره زمانی این شناور با قیمت های بالاتری تثبیت می شوند.
کلارکسونز با اشاره به ثبت پنج معامله دوره ای در هفته گذشته، نوشت: پایین ترین معامله برای بازه زمانی 12 الی 15 ماه با قیمت 11 هزار دلار در روز برای تحویل به هند و بالاترین معامله برای بازه زمانی 90 الی 120 روز با قیمت 18 هزار دلار برای تحویل به Aughinish بوده است.
این گزارش در پایان  به نقل از VesselsValue نوشت: در بازار دست دوم، دو فروند فله بر پاناماکس چهار ساله به ظرفیت 82 هزار DWT تحت مالکیت شرکت مدیریت کشتی Grandframe چین به ارزش 16 میلیون و 400 هزار و 17 میلیون و 100 هزار دلار فروخته شد. افزون بر این، پاناماکس 16 ساله ساخت کره به ارزش هشت میلیون و 400 هزار دلار نیز به فروش رسید.
برچسب ها: پاناماکس بازار
ارسال نظرات
آخرین اخبار