موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry گفت: تجارت بازار کانتینری از آسیا به ساحل شرقی آمریکای جنوبی ECSA در مسیر رشد دورقمی در سال جاری میلادی قرار دارد، اما با این وجود کمتر از رشدی که در سال 2015 شاهد آن بودیم، خواهد بود.
به گزارش گروه بین الملل مانا موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry با اشاره به اینکه بازار کانتینری از آسیا به ساحل شرقی آمریکای جنوبی ECSA در مسیر رشد دو رقمی در سال جاری میلادی قرار دارد، اما با این وجود کمتر از رشدی که در سال 2015 شاهد آن بودیم، خواهد بود، افزود: حمل محمولات کانتینری از آسیا - ECSA پس از اینکه چند سالی در شرایط بسیار بدی قرار داشت، به مسیر بهبود بازگشته است.
این گزارش ادامه داد: در هفت ماه نخست سال جاری میلادی ترافیک کانتینری با رسیدن به تقریبا 710 هزار TEU، افزایش11 درصدی را به نمایش گذاشت.
علاوه بر این، جابجایی کانتینری در مسیر مذکور به یک میلیون و 300 هزار TEU در کل سال جاری میلادی خواهد رسید، رقمی که رشد 11 درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد، اما با این وجود، نسبت به سال 2015 و 2013 به ترتیب پنج و 15 درصد کاهش را به همراه خواهد داشت.
در ادامه این گزارش آمده است: در تلاشی برای نرخ کرایه حمل بالاتر، سه خط کشتیرانی اورگرین تایوان، CMA CGM فرانسه و کاسکوی چین چند کشتی را در ماه جولای و آگوست سال جاری میلادی به مسیر آسیا -ECSA افزودند.
در ادامه این گزارش آمده است: در ماه آگوست سال جاری میلادی میانگین سایز 39 فروند کشتی در حال فعالیت در مسیر آسیا- ECSA با ظرفیت هشت هزار و 955 TEU نسبت به ماه آگوست سال گذشته با 37 فروند شناور رشد، دو درصد رشد داشت.
نرخ کرایه حمل مسیر بندر شانگهای چین به بندر Santos – شلوغ ترین بندر کانتینری در آمریکای لاتین- نیز با رسیدن به چهار هزار و 50 دلار در ماه جولای، به بالاترین سطح طی 44 ماه گذشته رسید.
Drewry در پایان تاکید کرد، نرخ کرایه حمل در این مسیر تجاری نسبت به تغییرات نسبتا کوچکی در توازن عرضه-تقاضا خیلی تاثیر پذیر است، از این رو، خطوط کشتیرانی در صورتی که بخواهند از هر گونه فرسایش قیمت بیشتری جلوگیری کنند، باید مراقب و هوشیار باشند.