۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

حذف حق ثبت کشتی‎ها از سوی دانمارک

دانمارک با هدف تسریع رشد اقتصادی این کشور از تصمیم خود مبنی بر حذف حق ثبت شناورهای تجاری خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۱۴۸
حذف حق ثبت کشتی‎ها از سوی دانمارکبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از مدیرعامل شرکت کشتیرانی Norden دانمارک، این کشور پس از اعلام گرانیِ سه تا چهار برابری ثبت شناور در آن و در مقایسه با سنگاپور تصمیم گرفت حق ثبت ویژه شناورهای دست دومی را که تحت Danish International Ship Register ثبت می شدند لغو کند.
بر اساس این گزارش، شرکت کشتیرانی دانمارک که مالک کشتی های تجاری است، اعلام کرد: این اقدام یکی از بزرگترین مشکلات کشتیرانی این کشور در خصوص رشد ناوگان شناورهای تحت پرچم دانمارک را از سر راه بر می دارد.
این گزارش ادامه داد: تعداد 683 فروند شناور در سراسر جهان و تا ابتدای آوریل 2017 میلادی با پرچم دانمارک ثبت شدند. در همین راستا، کانتینربرها بیش از 10 میلیون تن از شناورهای ثبت شده در این کشور را تشکیل می دهند. شناورهای نفتکش و فراساحلی نیز دو گروه بزرگ دیگر هستند اما به دلیل محدودیت فعالیت شرکت‎های دانمارکی در این زمینه ها، تعداد آنها نیز قابل مقایسه نیست.
بر همین اساس و با توجه به بالابودن هزینه های عملیاتی ثبت شناورهای‎ حمل فله در دانمارک در مقایسه با سایر کشورهای صاحب پرچم ، ثبت این شناورها در دانمارک تقریبا متوقف شده است.
10 کشور برتر اپراتوری بر حسب GT 
 
 
 
 10 کشور برتر ثبت شناور و دانمارک
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار