هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

کاهش ضرر مالی این بار در کشتیرانی فله خشک نروژ

Western Bulkشرکت کشتیرانی فله خشک مستقر در اسلو نروژ، ضرر مالی کمتری را در شش ماه نخست سال جاری میلادی به نمایش گذاشت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۵۹۸
کاهش ضرر مالی این بار در کشتیرانی فله خشک نروژ
به گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال بهبود بازار فله خشک و افزایش درآمد تانکرهای سوئزماکس، ضرر خالص مالی شرکت کشتیرانی فله خشک Western Bulk مستقر در اسلو نروژ به دو میلیون و 100 هزار دلار در شش ماه نخست سال جاری میلادی رسید، که نسبت به 10 میلیون دلار مدت مشابه سال گذشته، کاهش چشم گیری  را به نمایش می گذارد.
این گزارش ادامه داد: درآمد شرکت کشتیرانی فله خشک برای شش ماه نخست سال جاری میلادی، با رسیدن به 411 میلیون دلار، افزایش 39 درصدی را به نمایش گذاشت.
ناگفته نماند، افزایش تعداد شناورهای ناوگان کشتیرانی فله خشک مذکور از 120 فروند در شش ماه نخست سال 2016 به 143 فروند در مدت مشابه سال جاری، یکی از عوامل اصلی رشد درآمد محسوب می شود.
افزون بر این، میانگین درآمد اجاره زمانی با رسیدن به 15 میلیون دلار در شش ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با یک میلیون و 300 هزار دلار مدت مشابه سال گذشته، بهبود را به نمایش گذاشت.
جنز ایسمار "Jens Ismar " رئیس شرکت Western Bulk گفت: بازار سوپراماکس بهتر از حد پیش بینی شده در شش ماه نخست سال جاری میلادی ظاهر شد، به گونه ای که نرخ کرایه حمل سوپراماکس با رسیدن به میانگین هشت هزار و 450 دلار در روز در شش ماه نخست سال جاری نسبت به چهار هزار و 800 دلار در روز در مدت مشابه سال گذشته، رشد دوبرابری را نشان داد.
شرکت مذکور که در سه ماه دوم سال جاری میلادی، بخش های تجاری آتلانتیک جنوبی و خلیج آمریکا خود را ادغام کرده است، پیش بینی کرد، در شرایطی که شکاف ظرفیت مازاد باریک می شود، بازار فله خشک نیز  بهبود را تجربه خواهد کرد.
بازار سوپرماکس و آلتراماکس ذینفعان افزایش حجم کارگو و فواصل طولانی تر میانگین سفر دریایی هستند.
این گزارش در پایان با اشاره به اینکه در طول دوره اوراق سازی، ناوگان فله خشک سوپراماکس رشد 2.8 درصدی را تجربه کرد، نوشت: رشد سالانه ناوگان در حال حاضر حول 5.7 درصد است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار