۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

درآمد خالص کشتیرانی های تایوان افزایش یافت

در سه ماه دوم سال جاری میلادی، درآمد خالص کشتیرانی های تایوان به طور قابل ملاحظه ای روند افزایشی را تجربه کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۵۸۱
درآمد خالص کشتیرانی های تایوان افزایش یافت به گزارش گروه بین الملل مانا در سه ماه دوم سال جاری میلادی، درآمد خالص هر دو خط کشتیرانی تایوان- اورگرین و ون های- به طور قابل ملاحظه ای روند افزایشی را تجربه کرد.
این گزارش ادامه داد: کشتیرانی اورگرین، یک عضو از ائتلاف اقیانوسیه، در سه ماه دوم سال جاری میلادی سود خالص دو میلیارد و 800 میلیون دلار تایوان را کسب کرد، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ضرر خالص مالی 556 میلیون و 900 هزار دلار تایوان را به ثبت رسانده بود.
افزون بر این، درآمد کشتیرانی مذکور در سه ماه دوم سال جاری میلادی با افزایش 22.6 درصدی به 71 میلیارد و 500 میلیون دلار تایوان رسید، از سوی دیگر، سود عملیاتی دو میلیارد و 900 میلیون دلار تایوان برآورد شد که نسبت به ضرر عملیاتی پنج میلیارد و 200 میلیون دلار تایوان در مدت مشابه سال گذشته، به طور چشم گیری روند بهبود را به نمایش می گذارد.
در ادامه این گزارش آمده است: در سه ماه دوم سال جاری میلادی، کشتیرانی اورگرین جریان نقدی عملیاتی مثبت پنج میلیارد و 500 میلیون دلار تایوان را به ثبت رساند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، جریان نقدی منفی 105 میلیون دلار تایوان از فعالیت های عملیاتی به ثبت رسیده است.
در شش ماه نخست سال جاری میلادی، سود خالص کشتیرانی اورگرین سه میلیارد و 100 میلیون دلار تایوان گزارش شده است که نسبت به ضرر خالص چهار میلیارد و 400 میلیون دلار تایوان در مدت مشابه سال گذشته، پیشرفت قابل ملاحظه ای را می توان مشاهده کرد.
ناگفته نماند، قیمت سهام اورگرین تقریبا 10 درصد در روز دوشنبه هفته جاری افزایش یافت.
در سه ماه دوم سال جاری میلادی، کشتیرانی ون های تایوان نیز سود خالص 877 میلیون و 900 هزار دلار تایوان را کسب کرد، که نسبت به سود خالص 254 میلیون و 200 هزار دلار تایوان در مدت مشابه سال گذشته، روند افزایشی قابل ملاحظه ای را به همراه داشت.
درآمد شرکت مذکور نیز با رسیدن به 29 میلیارد و 200 میلیون دلار تایوان،2.7 درصد رشد داشت، در حالی که سود عملیاتی با رسیدن به یک میلیارد دلار تایوان، 51.2 درصد افزایش را به نمایش گذاشت، جریان نقدی از فعالیت های عملیاتی نیز از دو میلیارد و 100 میلیون دلار تایوان در سه ماه دوم سال گذشته به دو میلیارد و 200 میلیون دلار تایوان در سه ماه دوم سال جاری میلادی افزایش یافت.
لازم به ذکر است: در شش ماه نخست سال جاری میلادی، سود خالص ون های با رسیدن به 675 میلیون دلار تایوان، رشد 127 درصدی را نشان داد.
علاوه بر این، جمعه هفته گذشته، ون های از طرح خود برای خرید 38 هزار TEU کانتینر به ارزش 75 میلیون و 100 هزار دلارآمریکا در سال جاری میلادی رو نمایی کرد.
این گزارش در پایان نوشت: درآمد خالص دو شرکت کشتیرانی اورگرین و ون های تایوان نیز به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافت، در حالی که یانگ مینگ دیگر کشتیرانی تایوان ضرر خالص 445 میلیون دلار تایوان را در سه ماه دوم سال جاری میلادی به ثبت رساند، اما با توجه به ضرر مالی چهار میلیارد و 500 میلیون دلار تایوان در مدت مشابه سال گذشته، از پهنای حلقه ضرر مالی در این شرکت به طور چشم گیری در سال جاری میلادی کاسته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار