روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴

شتاب تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۹۰۰هزار TEU کانتینر و افزایش ۳۵ درصدی در این بخش در بندر شهید رجایی طی چهار ماه اخیر خبر داد.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۵۵۰۳
شتاب تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجاییبه گزارش مانا، اله مراد عفیفی پور در این رابطه اظهار داشت: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
وی در ادامه افزود: طی چهار ماه نخست سال ۹۶، در مجموع ۹۰۵ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.
به گفته عفیفی پور، از تعداد ۶۳۲ هزار TEU کانتینر جابجا شده طی این مدت، ۱۶۰ هزار TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است که رشد ۲۷ درصدی در این زمینه به ثبت رسید.
وی اضافه کرد: طی همین مدت، نزدیک به ۱۲۸هزار TEU کانتینر مربوط به محموله های صادراتی با رشد دو درصدی و ۲۵۰هزار TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی با افزایش ۲۸ درصدی بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان تعداد کانتینرهای ترانشیپی در بندر شهید رجایی را نیز رقمی حدود ۹۳ هزار TEU اعلام کرد و گفت: جابجایی اینگونه کالا در چهارماهه اخیر ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار