هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

گروه فراساحل کاسکو زیان کرد

گروه بین المللی فراساحل، مهندسی، کشتی سازی و حمل و نقل فله کاسکو سنگاپور در سه ماه دوم سال جاری میلادی زیان دده اعلام شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۴۱۲
گروه فراساحل کاسکو زیان کرد
به گزارش گروه بین الملل مانا، گروه بین المللی کشتیرانی کاسکو در سنگاپور در سه ماه دوم سال جاری میلادی زیان 20 میلیون و 800 هزار دلاری سنگاپور را در حالی تجربه کرد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 36 میلیون و 800 هزار دلار سنگاپور ثبت شده بود.
بر اساس این گزارش، علت اصلی زیان خالص در شرکت بین المللی کاسکو سنگاپور فعال در بخش فراساحل، مهندسی، کشتی سازی و حمل و نقل فله آشفتگی در عملیات کشتی سازی و کشتیرانی است.
این گزارش ضمن اشاره به گردش مالی افزود: گردش مالیِ حاصل از عملیات کشتی سازی به موجب کاهش درآمد در بخش تعمیرات کشتی و مهندسی دریایی 31.6 درصد کاهش یافت و از 754 میلیون و 600 هزار دلار سنگاپور در سه ماه دوم سال 2016 میلادی به 516 میلیون و 100 هزار دلار رسید.
از سوی دیگر، گردش مالیِ حاصل در بخش حمل و نقل فله خشک و دیگر کسب و کارهای مربوطه به موجب افزایش نرخ چارتر کوتاه مدت 4.7 درصد افزایش یافت و از هشت میلیون و 300 هزار دلار سنگاپور به هشت میلیون و 700 هزار دلار در سه ماه دوم سال جاری میلادی رسید. این درحالی است که گردش مالی گروه کاسکو در کل 31 درصد کاهش یافت و از 762 میلیون و 900 هزار دلار به 524 میلیون و 700 هزار دلار رسید.
در پایان ماه ژوئن سا جاری میلادی، مجموع دفتر سفارشات گروه رقم پنج میلیارد و 800 میلیون دلار را نشان می داد که قرار است در یک روند متداوم تا سال 2020 میلادی به مالکان تحویل داده شود. این سفارشات ساخت شناورهای حفاری و FPSO برای مشتریان برزیلی است گه تقریباً 951 میلیون دلار پرداخت کرده اند.
سفارشات جدیدی که در سه ماه دوم سال جاری میلادی در دفتر سفارشات گروه کاسکو ثبت شد یک فروند شناور FSRU و سه فروند شناور کانتینری است.
کاسکو بر همین اساس گفت: سفارشاتی به ارزش ناچیز به موجب اقتصاد ضعیف جهانی و بازارهای کم بهای فراساحل و کشتی سازی ثبت شده است. گروه انتظار دارد حاشیه های عملیاتی در قراردادهای فراساحلی و ساخت شناورهای جدید به علت فشار شدید نزولی و غالب شدن این روند ادامه داشته باشد.
کاسکو در پایان اضافه کرد: انتظار شرایط چالشی و سخت تری را در تجارت و عملیات دارد و وضعیت حاضر بدتر نیز خواهد شد به گونه ای که سال جاری میلادی سخت ترین سال برای تجارت دریایی خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار