۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

انعقاد قرارداد احداث راه آهن بندر امام - خرمشهر

نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد احداث راه آهن بندر امام – خرمشهر به طول 140کیلومتر با یک شرکت چینی منعقد شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۳۹۷
انعقاد قرارداد احداث راه آهن بندر امام - خرمشهر
علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: خط آهن بندر امام - شادگان - آبادان - خرمشهر در نهایت به خط آهن بندر بصره عراق نیز متصل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این خط آهن تحول بزرگی در رونق اقتصادی بنادر جنوبی خوزستان و ترانزیت کالا از عراق به بندر امام خمینی (ره) ایجاد خواهد کرد افزود: خوشبختانه با مذاکراتی که با دکتر عباسی آخوندی وزیر راه و شهرسازی داشته ایم، وی به شروع هرچه زودتر این طرح زیربنایی اصرار دارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه این خط آهن پیش تر در شورای اقتصاد نیز تصویب شده است، افزود: عملیات اجرایی این طرخ به زودی با حضور مقامات ارشد کشور شروع خواهد شد.
گلمرادی ابراز امیدواری کرد: خط آهن بندر امام – خرمشهر در دولت دوازدهم به سرانجام برسد تا بنادر خوزستان به جایگاه اصلی خود دست بابند.
وی گفت: بخش مهمی از خط آهن بندر امام – خرمشهر در محدوده تالاب شادگان می گذرد از این رو مجوز زیست محیطی این طرح صادر شده است.
گلمردادی افزود: اتصال خط آهن بندر امام به خرمشهر این ظرفیت را برای بازرگانان عراقی برای واردات سهل الوصول تر کالا از بندر امام فراهم خواهد کرد.
در صورت احداث خط آهن بندر امام - خرمشهر ، امکان اتصال همه بنادر جنوب عراق به بنادر خوزستان امکان پذیر می شود.
برچسب ها: راه آهن
ارسال نظرات
آخرین اخبار