۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

سود شرکت حمل و نقل گاز قطر افت کرد

شرکت حمل و نقل گاز قطر موسوم به Nakilat از افت 18.4 درصدی سود خود در نیمۀ نخست سال جاری میلادی خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۲۰۹
سود شرکت حمل و نقل گاز قطر افت کردبه گزارش گروه بین الملل مانا، سود شرکت حمل و نقل گاز LNG قطر در شش ماه نخست سال 2017 میلادی به 408 میلیون و 890 هزار ریال قطر ( معادل 111 میلیون و 410 هزار دلار) رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی با کسب سود 500 میلیون و 880 هزار ریال افت 18.4 درصدی را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش، این شرکت در شش ماه نخست سال جاری میلادی با دارا بودن 63 فروند شناور در ناوگان خود شاهد پایین آمدن تعداد روزهای اجاره شناورها و به دنبال آن کاهش سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی بود. افزون بر آن، تاثیر تغییرات ارزش شناورهای اوراقیِ تخمین زده شده طبق استاندارهای بین المللی حسابداری و کاهش عملیات و فعالیت سرمایه گذاری های مشترک با این شرکت قطری سایه افت سود را بر سر آن پهن کرد.
این گزارش ضمن اشاره به درآمد شرکت در نیمۀ نخست سال جاری میلادی افزود: میزان درآمد شرکت حمل و نقل گاز LNG قطر از یک میلیارد و 840 میلیون ریال در شش ماه نخست سال 2016 میلادی به یک میلیارد و 780 میلیون ریال در شش ماه نخست سال جاری رسید.
بر همین اساس، مدیرعامل این شرکت قطری گفت: شرکت Nakilat علی رغم وضعیت اقتصادی حاضر که رشد پایدار در تمام عملیات موجب آن شده است، وضعیت نسبتاً خوبی دارد به گونه ای که در نیمه نخست مدیریت 4 فروند کشتی دیگر به این شرکت سپرده شد تا مجموع کشتی های تحت مدیریت این شرکت کشتیرانی به 16 فروند برسد.
این گزارش ادامه داد: شرکت قطری با شکت Hoegh LNG نروژ تفاهم نامه ای امضا کرد که به موجب آن دو شرکت به صورت استراتژیک در پروژه های واحدهای ذخیره سازی و فرآورش گازی شناور (FSRU) با یکدیگر همکاری کنند.
شایان ذکر است پی آمد روابط دیپلماتیک قطر با امارات متحده عربی و کشورهای GCC که از اوایل ماه ژوئن سال جاری میلادی آغاز شده است، تجارت و حمل و نقل LNG را برهم نزده چرا که صادرات LNG از قطر به بازارهای اصلی در آسیا و اروپا هنوز تحت تاثیر مسائل دیپلماتیک قرار نگرفته است.
برچسب ها: سود قطر گاز LNG 2017
ارسال نظرات
آخرین اخبار