به گزارش گروه بین المل مانا بزرگترین کشتی سازی دنیا- صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی HHI- راه حل کشتی هوشمند یکپارچه ISSS را توسعه داده است، تکنولوژی ICT می تواند هدف ناوبری قابل اعتماد و اقتصادی و همچنین مدیریت کشتی ها را تحقق بخشد.
این گزارش ادامه داد: ISSS روش های ناوبری که بسته به سطح مهارت و تجارب هدایتگرها متغیر هستند را استاندارد سازی می کند، علاوه بر این، اطلاعات در زمان واقعی در مورد ناوبر را جمع آوری و تحلیل می کند , از این رو، در افزایش کارآمدی و امنیت کشتی نقش مهمی را بر عهده دارد.
انتظار می رود این تکنولوژی که در نوع خود در صنعت کشتیرانی کانتینری بی نظیر است،هزینه عملیات سالانه را تا شش درصد کاهش دهد.
این گزارش ادامه داد: HHI تکنولوژی کشتی هوشمند را برای نخستین بار در سال 2011 در جهان گسترش داد و سیستم مذکور را برای حدود سه هزار فروند کشتی به کار برده است.
با پشتیبابی تکنولوژی INTEGRICT - سیستم مدیریت انرژی هوشمند الکتریکی هیوندایی-ISSS یک میزان وسیعی از اطلاعات کشتی را برای اپراتورها شامل; مسیرهای ناوبری بهینه و سرعت ناوبری همراه با وضعیت شیب منحنی جلو و عقب بدنه کشتی که مقاومت کشتی را در سفر دریایی کاهش می دهد، فراهم می کند.
در ادامه این گزارش آمده است: راه حل مذکور از طریق جمع آوری و تحلیل داده های انرژی و مانیتورینگ وضعیت موتورها و پروانه های کشتی، به کشتی ها اجازه مدیریت کارآمدتر و امن تر را خواهند داد.
افزون بر این، راه حل ICT با نصب بر روی شناورهای PCTC به ظرفیت شش هزار و 500 و حمل کننده غول پیکر سنگ معدن به ظرفیت 250 هزار DWT ، تست های میدانی را تکمیل کرده است.
بر طبق نظر گروه تحقیقی کلارکسونز لندن، شش هزار و 500 فروند کشتی در سراسر جهان برای پنج سال آینده سفارش داده می شوند.
"Luis Benito "مدیر ابتکارت، استراتژی و تحقیق دریایی وفراساحل لویدزریجستر گفت: با در نظر گرفتن اینکه کشتی سازی کره سهم قابل توجهی از ساخت کشتی در جهان را به خود اختصاص داده، پیش بینی می شود ISSS بر روی تقریبا 700 فروند کشتی نصب خواهند شد.
این گزارش در پایان نوشت: کشتی سازی هیوندایی و شرکت ملی کشتیرانی عربستان سعودی ( بحری) نیز در ماه می سال جاری میلادی تفاهم نامه ای را برای همکاری در بخش کشتی هوشمند امضا کردند.