۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

کسب و کارهای دریایی خصوصی می شوند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کسب و کارهای دریایی خصوصی سازی می شوند.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۴۸۹۱
کسب و کارهای دریایی خصوصی می شوندبه کزارش خبرنگار مانا محمد سعید نژاد که در بیست و هشتمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی سخن می‌گفت با اشاره به اینکه همچنان بخش عمده ای از خدمات در حوزه دریایی امانی است، اظهار داشت: مثلا در لایروبی هم اکنون تجهیزات متعلق به سازمان بنادر است و پیش از این، این‌نوع خدمت انحصارا در اختیار یک شرکت بود در بخش یدک کش نیز به همین شکل انجام می‌شد اما مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم گرفته است این شکل از کسب و کارهای دریایی خصوصی سازی شوند.
وی از دستیابی سازمان بنادر به یک مدل تازه برای این واگذاری خبر داد و تصریح کرد: برای دستیابی به این مدل در حوزه نظام و مقررات مطالعه ای طولانی انجام شد که تجلی بخش اول آن را در بخش لایروبی در قرارداد سه ساله با سه شرکت مختلف می‌توان مشاهده کرد.
سعیدنژاد ضمن تاکید بر اینکه قرارداد سه ساله با شرکت های لایروب پس از اتمام آن شاهد تغییراتی خواهد بود، گفت: تصمیم ما این است که کلیه تجهیزات لایروبی به بخش خصوصی واگذار شود.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اشاره ای نیز به قول سال گذشته خود درباره خصوصی سازی یدک کشی تا پایان سال ۹۵ داشت و در این باره خاطر نشان کرد: متاسفانه نتوانستیم در زمان مقرر به این مهم دست پیدا کنیم اما هم اکنون به لحاظ مفهومی پس از مطالعات جامعی که صورت گرفت به چهارچوب خوبی برای خصوصی سازی یدک کشی رسیدیم که بزودی اجرایی خواهد شد.
لازم به توضیح است، بیست و هشتمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با حضور مدیرعامل سازمان و بنادر و دریانوردی، اعضای هیئت عامل این سازمان و کارشناسان و فعالان بنادر و دریایی در محل سازمان بنادر در حال برگزاری است.
برچسب ها: بنادر خصوصی سازی
ارسال نظرات
آخرین اخبار