۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

افزایش 87 درصدی صادرات نفت خام از جزیره خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از افزایش 87 درصدی صادرات نفت خام سبک ایران پس از برجام خبر داد و گفت: 240 میلیون بشکه نفت خام سبک در سال گذشته از پایانه نفتی خارگ به مقاصد اروپا و آسیا صادر شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۴۶۴
افزایش 87 درصدی صادرات نفت خام از جزیره خارگبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سید پیروز موسوی با بیان اینکه توان عملیاتی نیروهای پایانه نفتی خارگ افزایش یافته است، اظهار داشت: نیروهای توانمند پایانه نفتی خارگ توان بارگیری همزمان 9 نفتکش در پایانه نفتی خارگ را دارند که این مهم در هر شرایط آب و هوایی محقق می‌شود.
وی با اشاره به صدور نفت خام از پایانه صادراتی خارگ خاطرنشان کرد: سال گذشته 240 میلیون بشکه نفت خام سبک از پایانه نفتی خارگ به مقاصد اروپا و آسیا صادر شد که از افزایش 87 درصدی پس از برجام حکایت دارد.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران مهمترین دلیل افزایش مقادیر صادرات نفت خام سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن را بهبود شرایط بازاریابی و فروش نفت خام در دوره پسابرجام دانست و خاطر نشان کرد: ذخیره‌سازی نفت خام نیز جهش قابل توجهی داشته است و شاهد دست‌یابی به موفقیت‌های خوبی در این زمینه در پایانه‌‌های نفتی خارگ و شمال بوده‌ایم.
وی افزود: از موفقیت‌های سال گذشته شرکت پایانه‌های نفتی ایران می‌توان به دستیابی به بالاترین صدور نفت خام، فرآورده و میعانات گازی به میزان حدود هفت میلیون بشکه در 24 ساعت اشاره کرد.
موسوی ادامه داد: در راستای توسعه فعالیت‌های پایانه‌های نفتی گام‌های بسیار مهمی برداشته شده است و طرح‌های خوبی نیز اجرا شده و چند طرح مهم را در دستور کار داریم.
برچسب ها: خارگ صادرات
ارسال نظرات
آخرین اخبار