۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

اجرای پروژه راه‌ آهن رشت‌ـ آستارا در دولت دوازدهم

اجرای پروژه راه آهن رشت‌ـ آستارا در دولت دوازدهم اجرایی می شود.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۰۸۶
اجرای پروژه راه‌ آهن رشت‌ـ آستارا در دولت دوازدهم
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، محمدعلی نجفی عصر امروز در جریان بازدید از مراحل اجرایی خط ریلی آستارا-آستارا با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه اظهار کرد: اتصال خط ریلی آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان در دولت دوازدهم محقق شد.
وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم خطر ریلی رشت‌ـ‌آستارا محقق می‌شود، افزود: اتصال راه آهن رشت‌ـ‌آستارا حلقه اصلی مسیر راه آهن سراسری شمال به جنوب است ضمن اینکه این راه آهن سراسری از اروپا به آذربایجان کشیده شده و هشت   کیلومتر در مرز ایران اسلامی باقی مانده بود که این اتصال در دولت یازدهم انجام گرفت.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در تملک زمین در دو کیلومتر داخل خاک جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است، تصریح کرد: ترمینال و بارانداز توسط راه آهن کشورمان در حال انجام بوده و مقامات کشور آذربایجان در احداث پروژه خط ریلی آستارا-آستارا اقدام‌های موثری داشتند که جای قدردانی دارد.
وی سرمایه گذاری خارجی در پروژه دو کیلومتری را مهم دانست و گفت: پروژه راه آهن رشت به آستارا حدود 200 کیلیومتر بوده که بخشی از آن در زمینه تملک اراضی و بخشی نیز با توجه به مسیر جنگلی مربوط به مسائل زیست محیطی است که باید برطرف شود.
به گزارش مانا، نجفی امروز در سفر یکروزه خود به آستارا چند طرح از جمله آبرسانی و گازرسانی به دو روستای این شهرستان مرزی و هفت طرح گردشگری آن را به بهره‌برداری رساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار