به گزارش گروه بین الملل مانا سیترید نوشت: به دنبال افزایش هزینه بانکرینگ، بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا در سه ماه نخست سال جاری میلادی ضرر مالی 66 میلیون دلاری را به ثبت رساند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، سود 37 میلیون دلار از سوی این کشتیرانی گزارش شده بود.
کشتیرانی مرسک در این باره گفت: علیرغم اینکه نرخ کرایه حمل رشد 4.4 درصدی را در سه ماه نخست سال جاری میلادی تجربه کرد، اما نتوانست افزایش 80 درصدی قیمت بانکرینک را به طور کامل جبران کند.
این گزارش ادامه داد: نرخ کرایه حمل در مسیر تجاری شرق- غرب، به ویژه از آسیا به اروپا افزایش یافت، از طرف دیگر، نرخ کرایه حمل در مسیر تجاری شمال –جنوب نسبت به سال گذشته، افت کرد.
مرسک در ادامه با اشاره به اینکه تقاضا ازعرضه پیش گرفته است، نوشت: تقاضای جهانی کانتینر تقریبا در سال 2016، چهار درصد رشد داشت، در سه ماه نخست سال جاری میلادی نیز رشد پنج درصدی سال به سال را تجربه کرد که حکایت از بهبود در محیط اقتصادی جهانی دارد.
افزون بر این، درآمد برای کشتیرانی مرسک در سه ماه نخست سال جاری میلادی پنج میلیارد و 490 میلیون دلار به ثبت رسیده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، درآمد چهار میلیارد و 970 میلیون دلار بوده است.