روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳

شاخص بورس بالتیک برای شناورهای کوچک کاهش یافت

شاخص حمل و نقل بار در بورس بالتیک برای شناورهای فله بر خشک پاناماکس، سوپراماکس و هندی سایز علی رغم افزایش در شناورهای کیپ سایز کاهش یافت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۷۶۵
شاخص بورس بالتیک برای شناورهای کوچک کاهش یافت
به گزارش گروه بین الملل مانا، شاخص کل بورس بالتیک که شامل نرخ حمل و نقل با شناورهای کیپ سایز، پاناماکس، سوپراماکس و هندی سایز می شود با یک درصد کاهش 10 واحد افت کرد و به 994 واحد رسید. در این میان نرخ حمل و نقل با شناورهای پاناماکس و شناورهای کوچک تر بیش از انواع دیگر کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، شاخص پاناماکس برای دوازدهمین بار در سال جاری میلادی با افت 25 واحدی و 2.4 درصدی به یک هزار و 23 واحد رسید. از سوی دیگر، میانگین درآمد روزانه برای شناورهای پاناماکس که معمولاً زغال سنگ یا غلات به وزن 60 تا 70 هزار تن را بار می زنند 203 دلار کاهش یافت و به هشت هزار و 225 دلار رسید.
در این میان شاخص حمل و نقل با شناورهای کوچکتر نظیر سوپراماکس و هندی سایز هر کدام با 11 و 9 واحد افت به ترتیب به 811 و 523 واحد رسید و ثابت ماند.
اما شاخص شناورهای کیپ سایز با افزایش 22 واحدی روبه رو شد و با 1.5 درصد رشد به یک هزار و 480 واحد رسید. افزون بر آن، میانگین درآمد روزانه حمل و نقل با شناورهای کیپ سایز که معمولا حمل 150 هزار تن کالای سنگ آهن یا زغال سنگ را بر عهده دارند با 85 دلار افزایش به 11 هزار و 499 دلار رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار