۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

بزرگترین شناور غول پیکر کانتینری از کانال پاناما عبور کرد

کانال توسعه یافتۀ پاناما امروز میزبان ورود بزرگترین شناور کانتینری موسوم به COSCO Development از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۷۴۳
بزرگترین شناور غول پیکر کانتینری از کانال پاناما عبور کرد
به گزارش گروه بین الملل مانا، شناور کانتینربر نئوپاناماکس COSCO Development با ظرفیت 13 هزار و 92 TEU بزرگترین شناوری است که به لحاظ ظرفیت و ابعاد از زمان گشایش کانال توسعه یافتۀ پاناما در ماه ژوئن سال 2016 میلادی تاکنون از این کانال عبور کرده است.
بنا به این گزارش اواخر سال گذشته میلادی شناور کانتینری موسوم به Valparaiso Express با ظرفیت 10 هزار و 500 TEU متعلق به شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلماناز کانال توسعه یافتۀ پاناما عبور کرد.
بر اساس این گزارش، شناور COSCO Development سفر خود را از آسیا آغاز کرد و با 366 متر طول و 48.2 متر عرض بزرگترین شناوری خواهد بود که به زودی به کرانۀ شرقی آمریکا می رسد و در چندین بندر آن طی هفتۀ آینده پهلو می گیرد.
این شناور در خدمات هفتگی ائتلاف اقیانوسیه موسوم به SAX برای اتصال بنادر کرانۀ شرقی آمریکا به آسیا و از طریق کانال پاناما فعال است و11 فروند شناور با ظرفیت متغیر 11 تا 13 هزار TEU در خدمات هفتگی SAX فعالیت دارند.
اعضای ائتلاف اقیانوسیه متشکل از شرکت کشتیرانی کاسکو چین، OOCL هنگ کنگ، CMA CGM فرانسه و اورگرین تایوان است که به لحاظ حجم بار یکی از بهترین مشتریان کانال پاناماست.
بنادر کرانۀ شرقی آمریکا در سال جاری میلادی در میزان جابه جایی بار رکورد زدند. بنادر Savannah، چارلستون و ویرجینیا که شناور کانتینری COSCO Developemnt قرار است، هفتۀ آینده درآنها پهلو بگیرد به موجب حجم بالای سرمایه گذاری برای پهلودهی به شناورهای بزرگترِ عبوری از کانال پاناما عملکرد بسیار خوبی را از خود برجای گذاشتند.
کانال پاناما تا به امروز شاهد ترانزیت بیش از یک هزار و 200 فروند شناور نئوپاناماکس و به طور میانگین شش فروند در روز بود. این درحالی است که در آغاز سال جاری میلادی ترانزیت تنها دو تا سه فروند شناور از کانال پیش بینی شده بود. افزون بر آن، 15 خط کشتیرانی مسیرهای خود را به سمت کانال پاناما برای بهره مندی بیشتر از کانال تغییر داده اند.
شناورهای کانتینری 43 درصد از ترافیک آبراههای جدید کانال توسعه یافته را تشکیل می دهند و پس از آن شناورهای حمل LPG و LNG به ترتیب با 29.1 و 8.3 درصد قرار می گیرند. ترانزیت شناورهای فله بر، تانکرها و شناورهای حمل خودرو نیز از کانال توسعه یافتۀ پاناما انجام می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار