۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

خط کشتیرانی مسافری دریایی بوشهر- خارگ راه اندازی می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: دومین کشتی مسافری مسیر بوشهربه جزیره خارگ با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی راه‌اندازی و امکانات رفاهی برای تردد مردم این جزیره فراهم می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۳۴۴۶
خط کشتیرانی مسافری دریایی بوشهر- خارگ راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمدمهدی بنچاری در نشست با خبرنگاران به ظرفیت‌های فراهم شده برای استفاده گردشگران نوروزی از تردد دریایی پرداخت و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم گردشگران در سفر به بنادر استان بوشهر استفاده از موهبت دریا در قالب تفریحات و گشت‌های دریایی است.
وی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برنامه ویژه‌ای برای بهره‌مندی گردشگران نوروزی از دریا تدارک دید، گفت: به دلیل شرایط بد جوی، ترددهای دریایی در نوروز 96، نسبت به سال گذشته با کاهش سه درصدی روبرو بودیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 427 هزار نفر از گشت دریایی بهره‌مند شدند، گفت: شرایط ایمن شناورها نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشت با این حال بر اساس پیش‌بینی‌هایی که انجام شده بود، در صورتی که شرایط بد جوی وجود نداشت آمار ترددهای بالایی ثبت می‌شد.
بنچاری تاکید کرد: علی‌رغم این کاهش سه درصدی اما نکته بسیار مثبت نوروز امسال این بود که خوشبختانه علی‌رغم این شرایط بد جوی هیچ حادثه ای در بخش ایمنی دریایی نداشتیم و در واقع نوروز 96 بدون حادثه سپری شد.
او درباره تهمیدات ایمنی که در نوروز 96 در نظر گرفته شده بود نیز گفت: علاوه بر الزام به استفاده از جلیقه‌های نجات و صدور تائیدیه از بخش کنترل و بازرسی برای گشت‌های دریایی، واحد جستجو و غریق‌نجات در محل‌های مجاز تعیین‌شده گشت‌های دریایی حضور مستمری داشتند.
وی از راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری دریایی بوشهر - خارگ خبرداد و تصریح کرد:دومین کشتی مسافری مسیر بوشهربه جزیره خارگ با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی راه‌اندازی و امکانات رفاهی برای تردد مردم این جزیره فراهم می‌شود.
 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این شناور مجهز با158 صندلی با سرمایه گذاری 76 میلیارد ریال راه اندازی می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار