۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

بازدید وزیر کشور از تالاب بین المللی شادگان

وزیر کشور به همراه استاندار خوزستان و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از تالاب بین المللی شادگان بازدید کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۳۹۷
بازدید وزیر کشور از تالاب بین المللی شادگان
به گزارش خبرنگار مانا وزیر کشور در بازدید از تالاب بین المللی شادگان با ظرفیت های گردشگری این تالاب 400هزار هکتاری که در جنوب خوزستان واقع شده است، آشنا شد.
دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی رونق گردشگری را از ابعاد اقتصادی مقاومتی بیان کرد و گفت: این تالاب ظرفیت بسیار مناسبی برای اشتغال و توسعه اقتصادی در منطقه است.
وزیر کشور در بازدید از روستاهای داخل تالاب شادگان با تعدادی از روستائیان گفتگو کرد.
وی گفت: این تالاب با شهر ونیز ایتالیا شباهت های زیادی دارد و باید بر روی گردشگری در این منطقه سرمایه گذاری ویژه ای صورت گیرد.
دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز با اشاره به ظرفیت های مناسب تالاب شادگان گفت: اسکله ویژه این تالاب چندی پیش به بهره برداری  رسید و فرصت مناسبی برای بازدید گردشگران از این تالاب فراهم شد.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه معیشت بیش از یکصد هزار نفر به تالاب شادگان گره خورده است، افزود: صید و صیادی و گردشگری می تواند اشتغال زیادی برای مردم منطقه ایجاد کند.
مجید ناصری نژاد نماینده شادگان و رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز گفت: چنانچه حق آبه این تالاب تامین نشود ریزگردهای نمکی، محیط زیست استان را با چالش های عمیقی روبرو خواهد کرد.
وی گفت: در سالهای اخیر به علت خشک شدن رودخانه جراحی و کاهش بارش ها، مساحت آبی این تالاب به یک سوم کاهش یافته است و این زنگ خطری برای محیط زیست خوزستان خواهد بود.
بخش های خشکیده تالاب شادگان در سال های اخیر یکی از کانون های ریزگردها در استان و مناطق همجوار بوده است.
سال گذشته خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دو بار از تالاب شادگان بازدید کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار