۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

تایلند واردات LNG را تقویت می کند

کشور تایلند به موجب مقابله با تولیدات ضعیف داخلی و با هدف ارتقا میزان واردات LNG و توسعه و ساخت ترمینال های آن از امضا چندین قرارداد سودآور خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۱۳۷
تایلند واردات LNG را تقویت می کندبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از سایت خبری بلومبرگ، تایلند که دومین کشور بزرگ اقتصادی در آسیای جنوب شرقی است با امضای چندین قرارداد تجاری واردات LNG به این کشور را در سال جاری میلادی تا 70 درصد افزایش می دهد.
براساس این گزارش، کشور تایلند به منظور جلوگیری از تولیدات ضعیف داخلی و برای حفظ جایگاه خود در منطقه دست به اقداماتی سازنده از جمله افزایش واردات LNG و توسعۀ ترمینال ها زده است.
این گزارش ادامه داد: با توجه به افت 60 درصدیِ نرخ فعلی LNG در آسیا طی سه سال گذشته و راکد ماندن تقاضا از سوی خریداران قدیمی چون ژاپن و کرۀ جنوبی، تولیدکنندگان سوخت میزان تولید را در سال جاری میلادی به 23 میلیون تن می رسانند.
بر همین اساس، قرار است شرکت تولیدی نفت و گاز PTT تایلند میزان واردات را از دو میلیون و 900 هزار تن در سال 2016 میلادی به پنج میلیون تن در سال جاری برساند. از سوی دیگر این شرکت برای حفظ امنیت کشور در بخش عرضه در پروژه های بالادستی سرمایه گذاری می کند.
مدیر شرکت PTT در پایان این گزارش گفت: PTT قصد دارد با افزایش و بهبود وضعیت واردات LNG که ناشی از افت تولیدات گازی این کشور است، گامی موثری در سازندگی کشور بردارد. بر همین اساس، افزایش ظرفیت تنها ترمینال LNG در تایلند و رساندن آن از پنج میلیون به 11.5 میلیون تن در سال در کنار ساخت ترمینال جدیدی با ظرفیت تولید سالانه 7.5 میلیون LNG را در دستور کار قرار داد به گونه ای که باید هر دو ترمینال تا سال 2030 میلادی به حداکثر ظرفیت خود دست یابند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار