۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

ارتفاع موج دریا در بوشهر به 150 سانتیمتر می‌رسد/دریاروی ممنوع

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به آغاز بارش باران و وزش باد در نقاط مختلف استان بوشهر از جمله در خلیج فارس، ارتفاع موج در سواحل این استان به 150 سانتیمتر می‌رسد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۳۱۱۲
ارتفاع موج دریا در بوشهر به 150 سانتیمتر می‌رسد/دریاروی ممنوع
نادر شفی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با تاکید بر استقرار سامانه بارشی در استان بوشهر اظهار داشت: همانطور که پیش بینی شده بود، با استقرار سامانه بارشی بر روی استان بارش‌های پراکنده‌ای در استان آغاز و گزارش شده است.
وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت این سامانه بارشی در اکثر نقاط استان طی امروز تا اواخر وقت روز یکشنبه، بصورت رگبار باران به همراه رعد و برق با احتمال ریزش تگرگ است.
مدیرکل هواشناسی از وزش باد  و ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد  استان بوشهر خبرداد و افزود:  به سبب وزش باد جنوبی و تند باد های لحظه ای خلیج فارس بخصوص در بخش های مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم پیش بینی می شود.
شفی خدایی، آسمان استان بوشهر را  نیمه ابری تا تمام ابری همراه با رگبار باران ، رعد و برق و گاهی وزش تند باد و احتمالا ریزش تگرگ دانست و گفت: جهت باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت 12 تا 34 و بطور لحظه ای در سواحل استان و بر روی دریا بیش از 40 کیلومتر در ساعت است.
وی با اشاره به پیش بینی 24 ساعته وضعیت دریایی استان بوشهر بیان کرد: جهت باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت 12 تا 34 و بطور لحظه ای در سواحل استان و بر روی دریا بیش از 40 کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، ارتفاع موج دریا در خلیج فارس را 60 تا 120 سانتیمتر ذکر و تصریح کرد: ارتفاع موج دریای خلیج فارس در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا 150 سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
شفی خدایی افزود: فردا زمان جزر اول دریا در ساعت 01:09 دقیقه بامداد، مد اول دریا در ساعت 07:55 ، جزر دوم دریا 11:52 و مد دریا 18:19 دقیقه خواهد بود .
وی با تاکید بر پرهیز از دریاروی در استان بوشهر با قایق‌های تفریحی و صیادی تصریح کرد: با توجه به وقوع تندبادهای لحظه ای ، رعد و برق و بالا آمدن آب دریا و رودخانه های فصلی از اسکان در نواحی مرتفع ، سواحل و حاشیه رودخانه ها جداً خودداری شود.
برچسب ها: مواج بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار