عبدالرحیم کردی درگفتگو با خبرنگار مانا درچابهار با اشاره به این که اصلی ترین راهبرد منطقه آزاد چابهار ترانزیت وحمل ونقل است، تصریح کرد: درهمین راستا تفاهم نامه ای با شرکت لجستیکی ام اچ دی عمان امضا شده است.
وی با بیان اینکه مقیاس اقتصادی در حمل بار بسیار مهم است، افزود: تا قبل از این تفاهم نامه بار از بندر جبل علی به چابهار ترانزیت می شد که درمقایسه با مسیر جبل علی-بندرعباس تفاوت معناداری داشت.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: چابهار درصورتی می تواند مقصد بارشود که هزینه های تمام شده حمل ونقل وترانزیت از مقصد آن به کشورهای افغانستان وآسیای میانه برای تجار مقرون به صرفه باشد.
به گفته کردی با امضاء این تفاهم نامه وایجاد کنسرسیوم مشترک شرکت های حمل ونقل ریلی وجاده داخلی وعمانی، محمولات از این پس به جای جبل علی از بندر صحار عمان به چابهار ترانزیت می شوند.
وی اظهارداشت: قدم ما دروهله اول برای اجرایی شدن کریدور جنوب به شمال بندر صحار وسپس بندرتازه تاسیس دوقم درعمان است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از سفر اولین کشتی در هفته گذشته برای ایجاد لوپ مسیری بین دوقم، صحار ومنطقه آزاد چابهار خبرداد و گفت:هم اکنون سفرهای آزمایشی در این مسیر آغاز شده وظرف سه ماه آینده این مسیر به صورت رسمی شروع به کار می کند.
وی در تشریح ویژگی های این مسیر گفت: کاهش 15روزه سفر و پایین تر بودن هزینه های تمام شده حمل ونقل بار از مهم ترین ویژگی های مسیردوقم-صحار-چابهار درمقایسه باخط جبل علی به چابهار است.
کردی درپایان خاطرنشان کرد: تعهد منطقه آزاد چابهار و منطقه آزاد صلاله بامحوریت صحار ودوقم در این تفاهم نامه ارائه خدمات مشترک درپایین آوردن قیمت تمام شده بار براساس مقررات داخلی است .
به گزارش خبرنگار مانا، شرکت "ام اچ دی" عمان، هدلینگی تجاری وتولیدی است که در زمینه لجستیکی و پخش محمولات شرق آسیا درمنطقه نیز فعالیت می کند. با توجه به اینکه یکی از فعالیت های این شرکت تولید گازهای صنعتی است و بازارمصرف این گازها نیز کشورهای آسیای میانه است،"ام اچ دی" سرمایه گذاری ویژه ای برروی چابهار انجام داده است وتفاهم نامه این شرکت با منطقه آزاد چابهار نیز بهمن ماه امسال در همایش فرصت های سرمایه گذاری درتوسعه سواحل مکران با حضور معاون اول رئیس جمهور به امضا دوطرف رسید.