۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

همکاری نروژ و آلمان در خرید زیردریایی

دولت نروژ، آلمان را به عنوان شریک استراتژیک خود و با هدف همکاری دوجانبۀ نیروهای دریایی دو کشور در بخش زیردریایی های جدید انتخاب کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۰۸۲
همکاری نروژ و آلمان در خرید زیردریاییبه گزارش گروه بین الملل مانا، نروژ و آلمان طی قراردادی همکاری های دو جانبۀ نیروهای دریایی دو کشور را با هدف خرید زیردریایی های مشابه، آموزش، مانور، گشت های نظامی، تعمیر و نگهداری شناورها و مدیریت آنها ارتقا می دهند.
بر اساس این گزارش، نروژ با مقامات آلمانی و شرکت تامین کنندۀ زیردریایی موسوم به tkMS وارد آخرین مرحلۀ مذاکرات می شود. این شرکت بزرگترین شرکت در زمینه تولید زیردریایی ها در اروپای غربی است و سابقه ای درخشان در ساخت زیردریایی های پیشرفته دارد.
این گزارش در ادامه به امضای قرارداد ساخت زیردریایی برای نروژ و از سوی آلمان در سال 2019 میلادی اشاره کرد و افزود: بر اساس این قرارداد تحویل شناورها از اواسط سال 2020 میلادی تا 2030 امکان پذیر خواهد بود و زیردریایی های جدید جایگزین شش فروند زیردریاییِ ناوگان نروژ از کلاس اولترا می شوند که به پایان عمر خود نزدیک می شوند.
وزیر دفاع نروژ در این باره گفت: زیردریایی ها مهمترین تجهیزات نیروهای مسلح نروژ هستند و نقش حائز اهمیتی در توانایی کشور برای محافظت از دارایی های دریایی ایفا می کنند.
وی در پایان گفت: همکاری در بخش زیردریایی ها با آلمان، دستیابی به زیردریایی های نروژ و همکاری دو کشور در بخش دریایی و دفاعی ناتو را تسهیل می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار