روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

کاهش ضرر مالی در سه کشتیرانی برتر ژاپن

سه کشتیرانی برتر ژاپن اعلام کردند: ضرر مالی کمتری نسبت به آنچه از قبل پیش بینی شده بود را در سال جاری میلادی، تجربه خواهند کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۱۹۹۸
کاهش ضرر مالی در سه کشتیرانی برتر ژاپن به گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز نوشت: در شرایطی که بازار کانتینری جهانی وضعیت پایدارتری به خود گرفته است، سه کشتیرانی برتر ژاپن- NYK, K Line و MOL- درآخرین روز از ماه ژانویه سال جاری میلادی اعلام کردند: ضرر مالی کمتری نسبت به آنچه از قبل پیش بینی شده بود را در سال جاری میلادی، تجربه خواهند کرد.
این گزارش ادامه داد: شرکت کشتیرانی NYK بزرگترین کشتیرانی ژاپن- ضرر مالی 17 میلیارد ین را تا سی و یکم ماه مارس سال جاری اعلام کرد، در حالی که پیش از این میانگین ضررعملیاتی 24.2 میلیارد ین از سوی 11 تحلیل گر، پیش بینی شده بود.
افزون بر این، دومین کشتیرانی بزرگ ژاپن، MOL  به جای ضرر مالی هشت میلیارد ین پیش بینی شده، هفت میلیارد ین را اعلام کرد و از سوی دیگر  جدیدترین رقم ضرر مالی اعلام شده کشتیرانی K Line برای کل سال جاری میلادی، 43 میلیارد ین  به ثبت رسیده، در حالی که در سه ماه گذشته رقم مذکور 44 میلیارد ین اعلام شده بود.
یکی از مقامات NYK در این باره گفت: بهبود بازار در بخش فله و کانتینر و هم چنین تاثیرات مثبت طرح بازسازی در سه ماه دوم سال 2016، از عوامل مهم  دخیل در این امر هستند. 
لازم به ذکراست: در راستای حفظ بقا، کشتیرانی NYK در ماه اکتبر سال گذشته خبر از ادغام بخش کانتینری خود با دو کشتیرانی هموطن K Line و MOL داد که به موجب آن، ششمین ناوگان بزرگ کانتیتری دنیا شکل خواهد گرفت.
در ادامه این گزارش آمده است: 38 درصد از مالکیت این سرمایه گذاری مشترک متعلق به کشتیرانی NYK است، دو کشتیرانی دیگر هریک مالکیت 31 درصد را برعهده دارند.
علاوه براین، به موجب ادغام مذکور، ناوگانی متشکل از بیش از دو هزار فروند شناور، شامل تانکر، حمل کننده کارگوی خشک و کشتی های کانتینری، شکل خواهد گرفت.
در پایان این گزارش آمده است: در مجموع، ضرر مالی سه کشتیرانی برتر ژاپن تا سی و یکم دسامبر سال 2016، 1.4 میلیارد ین گزارش شده است، این در حالی است که در سال 2015، سود 6.3 میلیارد ین به ثبت رسیده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار