۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

صادرات55میلیون بشکه میعانات گازی ازپالایشگاه9پارس جنوبی

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: فاز 12 پارس جنوبی به عنوان پالایشگاه نهم این میدان گازی در تولید میعانات گازی نقش مهمی دارد بگونه‌ای که تاکنون بیش از 55 میلیون بشکه میعانات گازی را تولید و صادر کرده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۱۹۳۱
صادرات55میلیون بشکه میعانات گازی ازپالایشگاه9پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سهیل رفیعی در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به نقش مهم و ممتاز فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشت: این فاز بزرگترین فاز در پارس جنوبی است که به عنوان سه فاز معرفی شده است.
وی با بیان اینکه پالایشگاه نهم نماد تبلور اقتصاد مقاومتی در پارس جنوبی است، گفت: پالایشگاه نهم از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه، با تلاش متخصصان و کارکنان توانسته است بیش از 21 میلیون و 468 هزار و 248 بشکه میعانات گازی را تولید و صادر کنند.
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی شرایط تولید در پالایشگاه نهم را بسیار مطلوب دانست و افزود: این پالایشگاه با تولید روزانه 85 میلیون استاندارد متر مکعب گاز و تولید 74 هزار بشکه میعانات گازی در روز بزرگترین پالایشگاه گازی پارس جنوبی است.
رفیعی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه امسال، 19 هزار و 436 میلیون استاندارد متر مکعب گاز در این پالایشگاه فرآورش شده است .
وی گفت: در همین بازه زمانی بیش از 75 هزار و 799 تن گوگرد دانه‌بندی شده نیز تولید شده است.
این مقام مسئول با اشاره به فرآورش گاز از ابتدای راه‌اندازی این پالایشگاه در 21 اسفند سال 92 تا کنون خاطرنشان کرد: از ابتدای راه‌اندازی این پالایشگاه عظیم گازی کشور تا کنون بیش از 49 هزار و 35 میلیون استاندارد متر مکعب گاز به خط لوله‌ی سراسری تزریق شده است.
رفیعی در ادامه افزود: در همین بازه زمانی یاد شده نیز بیش از 55 میلیون و 371 هزار و 263 بشکه میعانات گازی و 154 هزار و 565 تن گوگرد تولید شده است.
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان کاهش چشمگیر مشعل‌سوزی در این پالایشگاه تصریح کرد: از آغاز تحویل‌گیری پالایشگاه نهم و با انجام اقدامات اصلاحی، تاکنون 40 درصد کاهش مشعل سوزی محقق شده است و با تلاش متخصصان این مهم به میزان بیشتری کاهش خواهد یافت.
برچسب ها: پارس جنوبی گاز
ارسال نظرات
آخرین اخبار