به گزارش گروه بین الملل مانا، تحقیق بر روی پروانه های بادی تاکنون بر روی شش کشتی به عنوان نمونه آزمایش شده است که نتایج رضایت بخشی را در خصوص مصرف انرژی کمتر در پی داشته است.
بر اساس این گزارش، سیستم پروانه های بادی کشتی بیشترین بازدهی را برروی فله برها دارد و پیش بینی می شود این سیستم تا سال 2020 قابلیت عرضه در بازار را خواهد داشت.
همانطور که اشاره شد انتظار می رود این سیستم تا سال 2030 بر روی سه هزار و 700 تا 10 هزار و 700 فروند کشتی اعم از کانتینربر، فله برو کشتی های تانکر نصب شود.
شایان ذکر است این فن آوری به کاهش تولید گاز CO2 به میزان 3.5 تا 7.5 MT منجر شود و هشت هزار فرصت شغلی به وجود می آورد.