۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
پیش بینی موسسه Drewry:

بازار کشتیرانی ترکیبی تا پایان 2017 بهبود می یاید

موسسه تحقیقاتی Drewry پیش بینی کرد: کشتیرانی ترکیبی تا پایان سال جاری میلادی، شاهد نشانه های اولیه از بهبود شرایط خواهد بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۱۳۹۵
بازار کشتیرانی ترکیبی تا پایان 2017 بهبود می یایدبه گزارش گروه بین الملل مانا، موسسسه تحقیقاتی Drewry پیش بینی کرد: به دنبال اقدامات صورت گرفته در بخش بازارهای کشتیرانی کانتینری و فله، کشتیرانی ترکیبی تا پایان سال جاری میلادی، شاهد نشانه های اولیه از بهبود شرایط خواهد بود.
این گزارش ادامه داد: میزان تقاضای کارگوی خشک پایین است، اما با تقویت سهم بازار کشتیرانی ترکیبی، انتظار می رود تقاضا در بخش مذکور، رشد دو درصدی سالانه را تا سال 2020 تجربه کند.
در حالی که میزان سفارشات کشتی های جدید افول کرده است، سطح اوراق سازی در هر دو بخش ترکیبی و رقابتی بالا است.
علاوه براین، آینده بازار کشتیرانی ترکیبی نه تنها به توازن ذخیره- تقاضا بستگی دارد، بلکه متاثر از شناورهای دیگر که برای کارگو نیم فله و Project، به ویژه فله برهای handy و شناورهای کانتینری رقابت می کنند، نیزاست.
در ادامه این گزارش آمده است: انتظار می رود کاهش رشد عرضه همراه با رشد بهتر تقاضا، به بهبود نرخ چارترهای کشتیرانی ترکیبی در سال جاری میلادی، کمک کنند.
از طرف دیگر، پیش بینی می شود، التیام ظرفیت مازاد که برای سال های مدیدی کشتیرانی ترکیبی را آزار داده است، کمی تسکین یابد.
ناگفته نماند، قانون سازمان بین المللی دریانوردی IMO برای اجرائی کردن مدیریت کنترل آب توازن، تاثیر کمی بر روی میزان اوراق سازی در بخش ترکیبی خواهد داشت، تاثیر مذکور در بخش فله بر، بیشتر خواهد بود.
این گزارش در پایان نوشت: توازن در بخش عرضه و تقاضا در حال رخ دادن است، به طوری که تقاضا رشد سریع تری ازعرضه به خود گرفته و بازار به سمت بهبود حرکت می کند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار