۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

ایجاد شرکت مشارکتی باحضور یک شریک خارجی برای تعمیرات کشتی

توافق نامه فاز اول شرکت مشارکتی ( J.V) توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش در بخش تعمیرات به امضا رسید .
نویسنده: امیر فلاح
کد خبر: ۷۰۹۵۱
ایجاد شرکت مشارکتی باحضور یک شریک خارجی برای تعمیرات کشتیبه گزارش خبرنگار مانا ، پنجشنبه هفته گذشته توافق نامه اولیه احداث شرکت مشارکتی (J.V) توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران در ساختمان ایدرو به امضا رسید .
این توافق نامه که به امضای دکتر منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دکتر محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی و مهندس سیروس کیان ارثی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش رسید، توافق شد که در فاز اول شرکت مشارکتی (J.V) وارد مبحث تعمیرات کشتی شود .
بر اساس متن این توافق نامه، شرکت مشارکتی (J.V) با حضور ایدرو ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش و یک شرکت معتبر بین المللی در حوزه تعمیر و ساخت شناور به منظور توسعه، تکمیل و بهره برداری از تاسیسات و زیر ساخت های شرکت عظیم گسترش از طریق اجاره این امکانات به مدت 20 سال توسط شرکت مشارکتی ایجاد خواهد شد .
همچنین سهم هر شرکت بر اساس این توافق نامه، 20 درصد ایدرو و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ملی نفتکش هر کدام به میزان 40 درصد است که پس از برگزیدن شریک خارجی از سهم دو شرکت کشتیرانی و ملی نفتکش کاسته شده و به این شرکت انتقال می یابد .
بر اساس توافق نامه در فاز اول پس از تعیین شریک خارجی، این شرکت مشارکتی در بحث تعمیرات کشتی فعال خواهد شد و در صورت توانایی،اقتصادی بودن و توان رقابت با سازندگان خارجی وارد فاز بعدی یعنی ساخت شناور می شود.
برچسب ها: صنایع دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار