روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

خریدار نهایی ترمینال کانتینری هانجین در آمریکا کیست؟

منابع خبری از تصمیم دو شرکت بزرگ کشتیرانی مبنی بر خرید سهام ترمینال کانتینری هانجین در بندر لانگ بیچ آمریکا خبر می دهند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۶۳۲
خریدار نهایی ترمینال کانتینری هانجین در آمریکا کیست؟به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از آژانس خبری Yonhap کره، منابع معتبر از تصمیم دو شرکت هیوندای و MSC مبنی بر خرید 54 درصد از سهام ترمینال کانتینری هانجین در بندر لانگ بیچ کالیفرنیا به طور مشترک و به ارزش 342 میلیون دلار خبر دادند.
بر اساس این گزارش، ترمینال کانتینری هانجین در بندر لانگ بیچ سالانه ظرفیت مدیریت و جابه جایی بیش از سه میلیون TEU کانتینر را دارد.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به دومین سهامدار اصلی ترمینال مذکور افزود: در حال حاضر کشتیرانی MSC دومین سهامدار اصلی هانجین در ترمینال کانتینری لانگ بیچ است که 46 درصد از سهام آن را خریداری کرده است.
از سویی دیگر گروه کشتیرانی SM کرۀ جنوبی که مالک خط کشتیرانی این کشور است تمایلی جدی برای خرید این ترمینال نشان داده است. از این رو، هیوندای و MSC که به طور مشترک تصمیم به خرید 54 درصد از سهام این ترمینال هستند باید برای برنده شدن با گروه SM رقابت کرده تا بعنوان خریدار برگزیده انتخاب شوند.
این گزارش ادامه داد: ماه گذشته، شرکت مرچنت هیوندای بعنوان خریدار برگزیدۀ بخشی از ترمینال های هانجین در الجزیره و اسپانیا انتخاب شد. بر همین اساس، هیوندای تصمیم داشت خرید 100 درصدی سهام هانجین در ترمینال الجزیره را تا پایان ماه دسامبر سال جاری میلادی قطعی کند ولی تاکنون خبری مبنی بر این موضوع منتشر نشده است.
شایان ذکر است، شرکت کشتیرانی ورشکستۀ هانجین تمام دارایی های خود را در بخش تجارت شناورهای کانتینری به ارزش 37 میلیون وون کره به خط کشتیرانیِ این کشور فروخت. بر همین اساس، خط کشتیرانی کره تمامی دارایی های تجاریِ هانجین در مسیر اقیانوس آرام و در کشورهای آمریکا، چین و ویتنام را به همراه مراکز لجستیکی آنها نیز خریداری خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار