۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

هم دستی داعش با دزدان دریایی

گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات و جرایم دریاییِ ثبت شده در مناطقی از فیلیپین را بر عهده گرفته است.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۵۲۰
هم دستی داعش با دزدان دریاییبه گزارش گروه بین الملل مانا و مرکز انتقال اطلاعات ReCAAP (توافق نامه همکاری منطقه ای برای مبارزه علیه دزدی دریایی، سرقت مسلحانه علیه شناورها در آسیا)، از ماه مارس سال جاری میلادی تاکنون 44 نفر از خدمه های شناورها به گروگان دزدان دریایی درآمدند که از این میان 11 نفر هنوز در اسارت هستند. در مدت زمان مذکور 11 حادثۀ دریایی در دریای سولو و سلبس ثبت شد که تنها دو مورد از آنها موفق نبوده است.
بر اساس این گزارش مرکز انتقال اطلاعات ReCAAP گفت: مسئولیت بیشتر حملات و جرایم دریاییِ ثبت شده در مناطق مذکور را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است.
این گزارش در ادامه افزود: از ماه اکتبر سال جاری میلادی، دزدان دریایی حمله به شناورهای تجاری بزرگ را در دستور کار خود قرار داده اند.
بر همین اساس، مرکز انتقال اطلاعات ReCAAP با تاکید بر تغییر مسیر شناورها در این منطقه افزود: هوشیاری و دقت بی نظیر خدمۀ شناورهای Kumiai Shagang و Southern Falcon در یک عملیات ضد دزدی دریایی مانع از حملات آنها شد و جلوی ثبت حادثه ای دیگر را گرفت.
بنا به این گزارش مرکز انتقال اطلاعات ReCAAP از خدمه و مسئولان رده بالا در شناورها خواست به محض مشکوک شدن به تردد قایق های کوچک و تندرو در منطقه فوراً با مرکز عملیاتیِ مستقر در گارد ساحلی فیلیپین و مرکز امنیت Sabah موسوم به ESSCOM تماس برقرار کنند.
نقشۀ زیر محل وقوع حوادثی که از ماه مارس تا نوامبر سال جاری میلادی را ثبت شده است، نشان می دهد.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار