۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

درهای دیپلماسی کشور پس از برجام باز شد

در حال حاضر خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سفرهای مستمری به اروپا دارد و مشارکت هایی میان کشتیرانی های خارجی و ناوگان ملی در حال شکل گیری است که همه این موارد ثمره باز شدن درهای بین المللی و نتیجه برجام است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۰۲۸۷
درهای دیپلماسی کشور پس از برجام باز شد
علیرضا چشم جهان کارشناس ارشد حوزه دریایی در گفتگو به خبرنگار مانا گفت: پس از برجام درهای دیپلماسی کشور نسبت به ارتباطات تجاری و سیاسی با سایر کشورها باز شد و طبیعتا کشورهای متعددی که علاقمند بودند ارتباطات تجاری بیشتری با ایران داشته باشند شروع به برقراری ارتباط کردند. 
وی پیرامون حضور چند روزه هیئت آلمانی در ایران افزود: هیئت آلمانی یکی از دهها هیئتی است که در طول ماه های اخیر از ایران بازدید کرده است حضور این هیئت با توجه به اینکه از آلمان ، اتحادیه اروپا و یکی از کشورهای 5+1 است از جهات مختلف برای کشور ما حائز اهمیت است. 
این کارشناس ارشد حوزه دریایی اظهار داشت: آلمان در اروپا یکی از اقتصادهای بسیار قدرتمند را داراست و در قبال چالش هایی که در اقتصادهای دنیا و کشتیرانی های دنیا بوجود آمده است آلمانی ها کمترین تغییرات را داشته اند.
چشم جهان گفت: کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان در طول سالیان اخیر نسبت به خرید چند شرکت کشتیرانی بزرگ دیگر اقدام کرده است که از جمله بزرگترین آنها می توان به کشتیرانی United Arab Shipping Company اشاره کرد که در حال مذاکره برای تلفیق هستند. همچنین پورت اپراتورها و شرکت های فورواردی بزرگی در آلمان فعال هستند . 
این کارشناس ارشد حوزه دریایی تصریح کرد: این هیئت آلمانی این فرصت را در اختیار طرفین ایرانی و آلمانی قرار می دهد که مذاکرات را به نحو مطلوبی دنبال کنند و احتمال دارد این مذاکرات منجر به سرمایه گذاری و ارتباط شرکت های ما با شرکت هایی که آلمانی و دارای شبکه های ارتباطی بین المللی هستند، شود. 
وی در خصوص وضعیت بنادر پس از برجام گفت: برجام تنها راه حل اقتصاد ما نیست بلکه می توان گفت یکی از راه حل هایی که می تواند کمک کند تا اقتصاد ما مسیر حرکتی صحیح را در فضای بین المللی داشته باشد، برجام است.
چشم جهان افزود: به هر حال ارتباطات بین المللی بنادر ما که قبل از برجام با خطوط معتبر بین المللی دنیا قطع شده بود مجددا برقرار شده و در حال حاضر 12 کشتیرانی بزرگ دنیا  به بنادر کشورمان ارتباط مستقیم دارند و می توانند به صورت لاینر محمولات را به بنادر ایران حمل کنند. 
وی با اشاره به برقراری ارتباط مجدد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بنادر اروپا گفت: در حال حاضرکشتی های کانتینربر و سایر کشتی های جنرال کارگو و فله بر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سفرهای مستمری به اروپا دارند و مشارکت هایی میان کشتیرانی های خارجی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گیری است که همه این موارد ثمره باز شدن درهای بین المللی و نتیجه برجام است.
چشم جهان خاطر نشان کرد: قبل از برجام رشد اقتصادی ما به نوعی منفی شده بود و زمانیکه رشد اقصادی منفی می شود مبادلات تجاری کشور افت می کند اما در حال حاضر تمام آمارهای واقعی از سوی دولت نشان می دهد ما چهار درصد رشد در اقتصاد داشته ایم که در حقیقت کمک کرده است که مبادلات تجاری ما افزایش پیدا کند. زمانیکه  مبادلات تجاری افزایش پیدا کند مبادلات بنادر هم رشد پیدا می کند و می توانیم امیدوار باشیم به زودی بنادرمان با حجم بیشتری از فعالیت ها کار کنند.
برچسب ها: حمل و نقل ریلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار