۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

بندر گوادر پاکستان افتتاح شد

مسیر بین المللی جدید تجاری در بندر گوادر پاکستان با حضور چهره های نظامی و غیر نظامی و با حرکت شناور چینی به سمت آسیای غربی، امروز فعالیت خود را آغاز کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۲۷۶
بندر گوادر پاکستان افتتاح شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، بلومبرگ نوشت: مسیر جدید ارتباطیِ چین با منطقۀ خلیج فارس و آسیای غربی از بندر گوادر امروز و با ترانزیت صادراتی شناور چینی به آسیای غربی افتتاح شد.
بر اساس این گزارش، نخست وزیر پاکستان- نواز شریف- در این باره گفت: پاکستان امنیت لازم برای سرمایه گذاران خارجی را تامین می کند تا زمینۀ تجارت بین الملل در بندری که چینی ها برای ساخت آن سرمایه گذاری کرده اند فراهم آید.
این گزارش ضمن اشاره به مسائل امنیتی و نگرانی هایی در این باره افزود: در بحبوحۀ نگرانی ها دربارۀ امنیت کارگران خارجی، ارتش پاکستان تدابیری برای حفاظت از مسیرهای تجاری جدید اندیشیده است .
بر اساس این گزارش چین در حال ساخت شبکه ای از جاده ها و تاسیسات برقی است که تحت عنوان کریدور اقنصادی چین- پاکستان شناخته شده و انتظار می رود در ده های آتی 46 میلیارد دلار سرمایه گذاری چین را به همراه داشته باشد.
چین و پاکستان مدتهاست با یکدیگر مناسبات سیاسی و نظامی دارند که دلیل آن مخالفت هر دو کشور با کشور همسایه یعنی هند است.
بندر گوادر واقع در دریای عرب بین آسیای جنوبی، مرکزی و غربی موقعیتی استراتژیکی دارد. این بندر همچنین در مسب خلیج فارس و خارج از تنگۀ هرمز واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار