۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

مقصر اصلی انفجار بندر تیانجین به حبس ابد محکوم شد

دادگاه عالی تیانجین، مدیر بندر تیانجین و شرکت بین المللی لجستیک چین را مقصر اصلی حادثۀ خونین و مرگبار انفجارِ بندر مذکور خواند و مدیر بندر تیانجین را به حبس ابد محکوم کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۲۷۱
مقصر اصلی انفجار بندر تیانجین به حبس ابد محکوم شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، دادگاه عالی تیانجین از حبس ابد مدیر بندر تیانجین و شرکت بین المللی لجستیک چین به موجب دست داشتن در انفجار خونین بندر تیانجین که به دنبال آن 165 نفر جان خود را از دست دادند و هشت نفر مفقود شدند و حبس یک ساله تا ابد 48 تن دیگر خبر داد.
بر اساس این گزارش، دادگاه عالی تیانجین ایجاد گواهینامه های غیرقانونی، رشوه دادن به مقامات دولتی برای دست داشتن در ذخیرۀ مواد اشتعال زا و خطرناک در انباری در بندر تیانجین و تامین اسناد جعلی مربوط به مسائل ایمنی محیط زیست مدیر این بندر را مقصر اصلی این حادثه خواند.
بر همین اساس، دادگاه درباره حادثۀ مرگبار انفجار بندر تیانجین گفت: تمام مقامات در بخش حمل و نقل، بندر، ایمنی محیط کار و بخش های دریانوردی همه و همه در وقوع این حادثه مقصر بودند و اهمال کاری باعث شد تا این فاجعه در تاریخ 12 ماه آگوست سال 2015 میلادی ثبت شود.
گفتنی است، این حادثۀ مرگبار به دلیل ذخیرۀ مواد خطرناک و آتش زا در یک انبار ذخیرۀ مواد شیمیایی به وقوع پیوست و به دنبال آن 304 ساختمان، 12 هزار و 428 دستگاه اتومبیل و هفت هزار و 533 واحد کانتینر از بین رفتند. افزون بر آن، ضمن ایجاد آلودگی زیست محیطی هوا، آب و خاک منطقه، زیان اقتصادیِ حاصل حدود یک میلیارد دلار برآورد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار