به گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر بخش تانکر در مجموعۀ سیترید گفت: پالایشگاه ها موظف اند به موجب اجرا شدن قانون انتشار سوخت کم سولفور 0.5 در سطح جهانی و تا سال 2020 میلادی قوانین تصویب شده از سوی IMO را رعایت کنند؛ و به دنبال آن نیز باید منتظر افزایش قیمت سوخت باشند.
بر اساس این گزارش، وی با اشاره به وضعیت سوخت در سنگاپور و خلیج خاورمیانه گفت: در خصوص قیمت سوخت احتمال افزایش 200 دلار و بیشتر نیز به ازای هر تن وجود دارد؛ به گونه ای که شاهد افزایش 70 درصدی و رسیدن آن به 280 دلار خواهیم بود.
این گزارش ادامه داد: تولید سوخت کم سولفور 0.5 درصد از سوی پالایشگاه ها با درنظر گرفتن فرصت هایی برای مالکان شناورها فرایندی پیچیده را به دنبال خواهد داشت. بر همین اساس، احتمال دارد IMO برای حفظ محیط زیست و تولید سوخت کم سولفور برخی پالایشگاه ها را حمایت مالی کند.
مدیر بخش تانکر در پایان گفت: این اولین بار در جهان است که با لازم الجرایی شدن قانون انتشار سوخت کم سولفور 0.5 درصد از سوی IMO قیمت سوخت بدون تاثیرگذاری بر قیمت نفت افزایش می یابد.