۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

خطر دزدی دریایی همچنان وجود دارد

علیرغم اینکه دزدی دریایی به پایین ترین سطح از سال 1996 تاکنون رسیده است، این خطرهم چنان صنعت کشتیرانی جهان را تهدید می کند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۹۹۷
خطر دزدی دریایی همچنان وجود داردبه گزارش گروه بین الملل مانا، دفتردریایی بین المللی IMB گفت: با آنکه دزدی دریایی به پایین ترین سطح در بیست سال گذشته رسیده است، خطردزدی دریایی هم چنان صنعت کشتیرانی را تهدید می کند.
از سوی دیگر، علیرغم کاهش حوادث دریایی در بیست سال گذشته، آدم ربایی و گروگانگیری در سواحل غربی آفریقا و آسیای جنوب شرقی نیز ادامه دارد.
آخرین گزارش جهانی دفتردریایی بین المللی IMB نشان می دهد: در نه ماه نخست سال جاری میلادی، دزدان دریایی مسلح با اسلحه و چاقو 110 تن دریانورد را به اسارت گرفته  و 49 خدمه را برای باج گیری ربودند.
در ادامه گزارش آمده است: علیرغم آمارهای ذکر شده، در سه ماه سوم سال جاری میلادی، فقط 42 حمله دزدی دریایی در سراسر جهان رخ داده است که از سال 1996 تاکنون، کمترین سطح دزدی دریایی را نشان می دهد.
علاوه براین، در نه ماه نخست سال جاری میلادی، در مجموع 141 مورد حادثه دزدی دریایی گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 25 درصدی را به نمایش می گذارد.
IMB با اشاره به کاهش 86 درصدی حملات دزدی دریایی دراندونزی در نه ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: افت شدید دزدی دریایی در اندونزی یکی ازعوامل مهم در کاهش مجموع حوادث دریایی در سطح جهان به شمار می آید.
در آخراین گزارش آمده است: در سه ماه سوم سال جاری میلادی، هیچ گونه دزدی دریایی در سومالی گزارش نشده است و فقط یک حمله در خلیج عدن در نه ماه نخست سال جاری میلادی به ثبت رسیده است.
اما به دلیل آنکه شناورهای دزدان دریایی در ساحل سومالی قراردارند این منطقه از جمله مناطق شکننده و آسیب پذیر محسوب می شود.
برچسب ها: دزدی دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار