به گزارش گروه بین الملل مانا، لویدزلیست نوشت: به موجب توافق نامه میان دبیو چین، بنادر و کشتیرانی کاسکوی چین ترمینال کانتینری شماره 2 بندر Khalifa دبیKPCT2 را خواهند ساخت که از آبخور 18 متری و اسکله 1200 متری برخورداراست.
بر اساس این گزارش، 800 متراولیه اسکله این ترمینال در نیمه نخست اول سال 2018 و 400 متردیگر اسکله در سال 2020 فعالیتش را آغاز خواهد کرد.
پس از اتمام کامل این پروژه، سالانه 2.4 میلیون TEU به ظرفیت 2.5 میلیون TEUموجود بندر Khalifa دبی افزوده خواهد شد.
در ازای اخذ امتیاز ساخت ترمینال کانتینری مذکور، کشتیرانی کاسکوی چین اعتبار 738میلیون دلاری را به بنادر ابوظبی دبی پرداخت خواهد کرد.
لویدزلیست درادامه نوشت: این سرمایه گذاری نه تنها رشد پایدار بنادر کشتیرانی کاسکوچین را تحکیم خواهد کرد بلکه برای سهام داران منافع مالی را نیز در پی خواهد داشت.
مدیر عامل کشتیرانی کاسکوی چین دراین باره گفت: ما مطمئن هستیم که این پروژه عاملی محرک برای اجرای طرح یک کمربند یک جاده خواهد بود و همچنین همکاری استراتژیک بین چین و دبی را تقویت خواهد کرد.