۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

همایش‌ها باید در حوزه دریا تحول اساسی ایجاد کنند

همایش ارگان‌های دریایی که سال‌هاست در کشور برگزار می‌شود باید بتواند تحول اساسی در حوزه دریا به وجود آورد در این میان مسئولان و دست‌اندرکاران ارگان‌های دریایی نیز عزم خود را جزم کنند تا تحول اساسی اتفاق بیفتد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۹۰۷۱
همایش‌ها باید در حوزه دریا تحول اساسی ایجاد کنند
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا ضمن اشاره به این مطلب گفت: به طور کلی درهمایش‌های دریایی باید موضوع، پیشنهاد و راه‌حل‌ها در نهایت به عمل منجر شود.
سرداردریا دار پاسدارعلی فدوی افزود: در حال حاضر بروکراسی‌هایی که در مجموعه اداری کشور وجود دارد باعث می‌شود افرادی که می‌خواهند کاری انجام دهند با مشکل مواجه شوند. به نظر می‌رسد سیستمی که آمریکایی‌ها در کشور ایجاد کرده‌اند را باید به شکل انقلابی از بین برد تا مراحل انجام کارها تسهیل شود.
وی در ادامه به سابقه ساخت کشتی‌سازی ایزوایکو اشاره کرد و گفت: این کشتی‌سازی از ابتدای تأسیس تاکنون دو فروند کشتی اقیانوس‌پیما ساخته است اما تعداد کشتی‌هایی که کشتی‌سازی هیوندایی ساخته قابل‌شمارش نیست. این در حالی است که این دو کشتی‌سازی فعالیت خود را هم زمان شروع کرده‌اند، علت این است که سیستم اشکال دارد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بسیاری از سیستم‌هایی که پیش از انقلاب ایجاد شده ربطی به ایران نداشته است و آمریکایی‌ها سیستم‌ها را بر اساس منافع خود و نه منافع سایر کشورها درست می‌کنند به همین دلیل بسیاری از مواقع آن سیستم کارایی لازم را در جغرافیای دیگر ندارد و اگر شرایطی حاکم شود که نتواند بر آن سیستم حاکم باشند آن سیستم کارکرد خود را برای آن جغرافیای ثانوی از دست می‌دهد.
سردار فدوی با بیان اینکه دولت‌ها باید به فکر سیستم‌سازی بر اساس توانمندی کشور باشند گفت: آیا حد و اندازه کشتی‌سازی ایزوایکو به اندازه‌ای است که از ابتدای تأسیس تاکنون دو فروند کشتی بسازد؟ آیا حد و اندازه ما به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان ناوگان‌ کشتیرانی دنیا این است که کشتی‌سازی‌های کره‌جنوبی، ژاپن، چین و آلمان را زنده کنیم؟
وی گفت: متأسفانه فردی از دوران فارغ‌التحصیلی تا بازنشستگی تنها در ساخت دو فروند کشتی مشارکت داشته است. در عین حال این فرد ناراحت نیست زیرا در سیستمی رشد کرده که به روزمرگی و دور باطل عادت کرده است.
سردار فدوی با اشاره به توان کشتی سازی کره خاطرنشان ساخت: این در حالی است که کشتی‌سازی‌های کره‌ای پس از به آب‌اندازی هر کشتی بلافاصله آماده ساخت کشتی بعدی می‌شوند و سالانه 500 فروند کشتی‌ می‌سازند و به عبارتی آنها هر 1.5 فروند کشتی را در یک روز می‌سازند.
وی این موضوعات را از مسائل اصلی کشور دانست واظهار داشت: مسئولان باید به دنبال حل این مسائل باشند.چرا که در طول تاریخ همواره هرگاه کشور تهدید اساسی شده از سمت زمین بوده است اما این برای اولین بار است که تهدید اساسی جغرافیای ایران، از سمت دریاست.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توان نظامی امریکا افزود: با توجه به اینکه توان نظامی آمریکا دریا پایه است باید با تهدید آمریکا مقابله صورت گیرد که تاکنون هم صورت گرفته به گونه‌‌ای که آمریکایی‌ها جرئت نمی‌کنند حرکتی در مقابل ایران انجام دهند.
سردار فدوی از مناطق ساحلی به عنوان فقیرترین وکم‌جمعیت‌ترین نقاط کشور نام برد و گفت: در حال حاضر در سواحل کشور روستاهایی وجود دارند که بسیار فقیرند این در حالی است که اصلی‌ترین منبع درآمد کشور نفت و گاز یا در داخل دریاست و یا در حاشیه‌ای از ساحل دریاست.
وی تصریح کرد: علاوه بر این همه نیازمندی‌های ما از طریق دریا وارد می‌شود اما با این تفاسیر به علت نوع نگرشی که وجود دارد بر بخش دریا توسعه پیدا نکرده‌ایم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار