۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

فروپاشی هانجین کرایه حمل آسیا ـ مدیترانه را افزایش داد

به دنبال فروپاشی کشتیرانی هانجین کره جنوبی، نرخ کرایه حمل کانتینری در مسیر تجاری آسیا ـ مدیترانه افزایش قابل توجهی را در پی داشت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۸۸۶۹
فروپاشی هانجین کرایه حمل آسیا ـ مدیترانه را افزایش دادبه گزارش گروه بین الملل مانا، لویدزلیست نوشت: سرانجام تاثیرفروپاشی هانجین بر مسیر تجاری مدیترانه ـ آسیا آشکار شد ونرخ کرایه حمل کانتینری مسیرمذکورشیب تندتری به خود گرفت.
بر اساس داده های شانگهای، نرخ کرایه حمل کانتینری آسیا ـ مدیترانه با رسیدن به 860 دلار برای هر TEU در هفته جاری 22 درصد افزایش یافت.
این گزارش ادامه داد: به دنبال ورشکستگی هانجین نرخ کرایه حمل کانتینری درمسیر تجارت های محدود به اقیانوس آرام جایی که هانجین بیشترین سهم بازاررا به خود اختصاص داده با رسیدن به 1.746 دلار برای هر TEU رشد 50 درصدی را به نمایش گذاشت.
نرخ کرایه حمل مسیر تجاری آسیا ـ اروپا جایی که هانجین به عنوان عضو ائتلاف CKYHE نقش مهمی بازی می کند نیز با رسیدن به هزار دلار برای هر TEU روند صعودی 36.5 درصدی را نشان داد.
ناگفته نماند، همزمان با فروپاشی هانجین برخی از تحلیلگران هشدار مبنی بر افزایش سریع کرایه از سوی حمل کنندگان را در واکنش به کاهش ناگهانی عرضه داده بودند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار