۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در سمینار بانکرینگ تاکید کرد:

الزامات زیست محیطی چالش آینده صنعت بانکرینگ کشور

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: با توجه به دورنمای استقبال از سوخت LNG در صنعت کشتیرانی جهان، صنعت بانکرینگ کشور باید به فکر ایجاد ایستگاه های عرضه LNG در خلیج فارس باشد.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۶۸۴۱۹
الزامات زیست محیطی چالش آینده صنعت بانکرینگ کشوربه‌ گزارش خبرنگار مانا علی اکبر صفایی دقایقی پیش در نخستین سمینار سوخت رسانی دریایی در خلیج فارس گفت: کاهش نرخ و کرایه حمل طی سال های اخیر صنعت کشتیرانی جهان را نسبت به مدیریت هزینه ها حساس کرده است که اتفاقا یکی از مهمترین بخش های هزینه ای همین‌ مسئله سوخت است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران یکی از راهکارهای این شرکت و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تامین سوخت از بانکرهای داخل اعلام کرد و گفت: ما در جهت راهبرد اقتصاد مقاومتی تا 90 درصد سوخت مورد نیاز را از منابع داخلی تامین می‌کنیم.
وی این مسئله را فرصت خوبی برای توسعه صنعت بانکرینگ کشور دانست و عنوان کرد: در بخش روانکارها و خدمات جانبی نیز بیشتر نیاز صنعت کشتیرانی کشور از داخل تامین می شود که با توجه به پتاسیل های بسیار‌خوب داخلی در زمینه روانکارها باید به دنبال برند سازی در این مقوله باشیم.
صفایی سرعت و کیفیت در سوخت رسانی دریایی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: سیستم میترینگ قابل اعتماد است و در‌نهایت اعتبار مالی که شرکت های بانکرینگ می‌توانند برای کشتیرانی ها ایجاد کنند باید مورد توجه صنعت بانکرینگ داخلی باشد.
مدیرعامل شرکت مدیر نفتکش اما مهمترین چالش پیش روی دو صنعت بانکرینگ و کشتیرانی را الزامات بند ششم کنوانسیون مارپل در زمینه کاهش اثرات زیست‌محیطی سوخت ها عنوان داشت و گفت: صنعت پتروشیمی داخلی می بایست برای کسب استانداردهای لازم تا سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به بهینه سازی سوخت بر اساس الزامات بین‌المللی اقدام‌عاجل کند.
محمد صفایی در ادامه اظهاراتش به حرکت به سوی فراگیر شدن استفاده از سوخت LNG در کشتی ها اشاره کرد و گفت: با توجه به دورنمای استقبال از سوخت LNG در صنعت کشتیرانی جهان، صنعت بانکرینگ کشور می بایست به فکر ایجاد ایستگاه های عرضه LNG در خلیج فارس باشد چرا که هم‌اکنون کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس با محوریت قطر در حال ایجاد نخستین ایستگاه سوخت رسانی LNG در منطقه هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار