۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان ضرر کرد

شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان به موجب رکود اقتصادی در بسیاری از بخش های دنیا، از عملکرد خود در نیمۀ نخست سال 2016 میلادی اظهار نارضایتی کرد و آن را «مایوس کننده» خواند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۱۱۱
کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان ضرر کردبه گزارش گروه بین الملل مانا، رقابت شدید در صنعت خطوط کشتیرانی و کاهش نرخ بار موجب شد تا ضرر خالص شرکت آلمانی در شش ماه نخست سال جاری میلادی به رقم 142 میلیون و 100 هزار یورو برسد. این درحالیست که سود خالص این شرکت در مدت مشابه سال گذشته 157 میلیون و 200 هزار یورو برآورد شده بود.
بر اساس این گزارش، کاهش هزینۀ حمل و نقل تا 600 میلیون دلار معادل 16 درصد در هزینه های سال به سال موجب شد تا درآمد شرکت هاپاگ لوید با افت سه میلیارد و 800 میلیون یورور مواجه شود؛ در صورتیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته به چهار میلیارد و 700 میلیون یورو رسید.
بر همین اساس، رئیس شرکت هاپاگ لوید گفت: اقدامات صرفه جویی در هزینه ها و برنامه های کارآمد شرکت در حال اجرا است اما نمی تواند کاهش قابل توجه در میانگین نرخ بار را خنثی کند. همچنین، با وجود افزایش نرخ بار در برخی بخش های تجاری بازگشت به حالت قبل بسیار دشوار است و به زمان بیشتری نیاز دارد.
وی در ادامه ضمن اشاره به نیمۀ دوم سال جاری میلادی افزود: هدف اصلی ما اصلاح قیمت های پایه است و تمام تلاش خود را برای ثابت نگاه داشتن نرخ بار در این زمینه خواهیم کرد.
این مقام مسئول با اشاره به بازار رقابتی و تصمیم شرکت مبنی بر ادغام با شرکت حمل و نقل امارات متحدۀ عربی (UASC) با سرعت هرچه تمام تر یادآور شد: این معامله با شرکت عربی دست کم 400 میلیون دلار برای شرکت آلمانی سود به همراه خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار