به گزارش گروه بین الملل مانا سیتدرید نوشت: کشتیرانی (Nippon Yusen Kaisha (NYK Line ژاپن در سه ماه نخست سال مالی جاری ضررخالص 123.4 میلیون دلاررا تجربه کرد در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته سود خالص 43.1 میلیارد ین را به نمایش گذاشته بود و کشتیرانی ( Mitsui O.S.K. Lines (MOL-دیگر کشتیرانی غول ژاپن- نیزدرمدت زمان مشابه درآمد 360میلیارد JPY را کسب کرد که نسبت به449JPY مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی را به همراه داشت.
یکی از مقامات کشتیرانی NYK Line در این خصوص گفت: استمرارشرایط مازاد کشتی های کانتینری ultra-large، روند کند بهبود بازار فله خشک، افزایش ارزش ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا و افزایش هزینه های بانکرینگ از عوامل دخیل مهم در نابسامانی شرایط به شمار می آید.
کشتیرانی MOL ژاپن نیز پس از دست دادن 1.51 میلیارد دلار در سال 2015، سود جزئی 13.6 میلیون دلاری را گزارش داد.
یکی از مقامات این کشتیرانی با اشاره به وضعیت نامطلوب فله خشک و شانس کمی برای بهبود اساسی در وضعیت بازار،اظهار داشت: ما بر کاهش ناوگان فله برهای capsize تمرکز کرده ایم.