عباس هلاکویی در گفتگو با خبرنگارمانا افزود: این بخش از احداث تونل قطار شهری اهواز از سخت ترین و پیچیده ترین مرحله مترو بوده است که با کمک متخصصان و مهندسان توانمند داخلی عملی شد.
وی گفت: قبلا قراربود عملیات احداث تونل مترو از زیربستر کارون با کمک مشاوران خارجی انجام شود ولی در نهایت از مشاوران و مهندسان متعهد ایرانی برای این کار استفاده شد.
وی طول تونل قطارشهری را که از زیر بستر رودخانه کارون و از شرق به غرب انجام شد 450متر عنوان کرد و افزود: مرحله بعدی ، تجهیز و بتون ریزی دیواره ها و سقف تونل خواهد بود.
مدیرعامل شرکت قطار شهری اهواز با اشاره به اینکه بدلیل سختی های عبور دستگاه حفاری TBM از زیر بستر کارون، این بخش از عملیات ماهها معطل مانده بود ابراز امیدواری کرد احداث این تونل تجربه گرانقدری را در اختیار مهندسان ایرانی قرار دهد.
هلاکویی تصریح کرد: مجوز زیست محیطی احداث تونل متروی اهواز از زیر بستر رودخانه کارون پیش تر از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت شده بود.